پایان پشتیبانی مرورگر مشهور از ویندوز ایکس پی در تابستان آینده

در حالی که پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز قدیمی اکس پی مدتهاست پایان یافته دیگر شرکت های نرم افزاری هم به تدریج در حال بازنشسته کردن تولیدات خود برای ویندوز اکس پی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، بنیاد موزیلا سازنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس می گوید به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ایکس پی و ویندوز ویستا تا شهریور ماه سال آینده ادامه خواهد داد.

این شرکت در ماه مارس سال ۲۰۱۷ یعنی در حدود سه ماه دیگر ضمن بررسی تعداد کاربران فایرفاکس که از ویندوزهای ایکس پی و ویستا استفاده می کنند، در مورد تاریخ نهایی پشتیبانی از این کاربران تصمیم گیری خواهد کرد.

اگر چه بیش از ۱۵ سال از عرضه سیستم عمل ویندوز ایکس پی می گذرد و مایکروسافت به روش های مختلف برای ترغیب کاربران به مهاجرت به سیستم عامل های جدید تلاش کرده، اما هنوز هم کم نیستند افرادی که ترجیح می دهند از ویندوز ایکس پی برای اتصال به اینترنت استفاده کنند.

ویندوز ایکس پی عموما بر روی رایانه های قدیمی یا رایانه های موجود در شرکت های تجاری و موسسات اداری نصب شده که برنامه ها و خدمات آنها تنها با ویندوز ایکس پی سازگاری دارد.

موزیلا در آگوست سال ۲۰۱۶ پشتیبانی فایرفاکس از برخی سیستم عامل های قدیمی مک مانند OS X ۱۰.۶ Snow Leopard، OS X ۱۰.۷ Lion و OS X ۱۰.۸ Mountain Lion. را به پایان رساند. اما تصمیم گرفت کماکان به پشتیبانی از ویندوز ایکس پی و ویستا ادامه دهد. در مقابل گوگل چندان منعطف نبود و پشتیبانی از نسخه های قدیمی سیستم عامل های مک و ویندوز را متوقف کرد.

مهم ترین نتیجه این تصمیم موزیلا عدم عرضه وصله های به روزرسان برای کاربران فایرفاکس بر روی ویندوز ایکس پی و ویستا از نه ماه دیگر خواهد بود که می تواند امنیت این افراد را به طور جدی به خطر بیندازد.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 716198

وب گردی

وب گردی