گوگل درخواست اطلاعات کاربران از سوی FBI را علنی کرد

گوگل به‌تازگی ۸ نامه از سوی FBI را منتشر کرده است که در آن‌ها از این کمپانی درخواست می‌شود اطلاعات حساب‌های کاربری اشخاص خاصی را در اختیار این سازمان قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز؛ گوگل ۸ نامه از سوی FBI را منتشر کرده است که در آن‌ها از این شرکت درخواست می‌شود اطلاعات برخی کاربرانش را در اختیار این سازمان آمریکایی قرار دهد. این نامه‌ها که تاریخ آن‌ها در بازه‌ی سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵۵ قرار دارد، فرمت یکسانی دارند و البته توضیحی برای توجیه درخواست در آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

در سال‌های گذشته، گوگل اجازه‌ی فاش کردن این‌گونه نامه‌ها را نداشت؛ اما به‌تازگی این محدودیت رفع شده و گوگل در این زمینه آزادی عمل پیدا کرده است. در اکثر نامه‌ها درخواست گوگل به اسم، آدرس و مدت‌زمان سرویس ارائه‌شده به فرد، محدود می‌شود، اما در دو نامه در مورد اطلاعات تراکنش کاربر نیز اطلاعاتی درخواست شده است.

البته این تمامی درخواست‌های ارسال‌شده به گوگل نیستند و در حال حاضر غول دنیای فناوری نمی‌تواند بسیاری از درخواست‌ها را علنی کند و تنها به دادن این اطلاعات بسنده کرده که تعداد درخواست‌ها در شش ماه اخیر بیش از ۵۰۰ مورد نبوده است.

منبع: زومیت

203/200

کد خبر: 716204

وب گردی

وب گردی