تمرکز زدایی و عدم تصدی گری از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش است

وزیرآموزش و پرورش ،‌بر تمرکز زدایی و عدم تصدی گری با هدف پرداختن به مسایل اصلی تر به عنوان یکی از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش یادکرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در سلسله نشست های قطبی با مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور ،ضمن اشاره به کارگروه‌های تشکیل شده برای انجام برنامه های کوتاه مدت و اشاره به کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش به عنوان اولین کارگروه، افزود : عنوان دومین کارگروه تشکیل شده ، کارگروه تفویض اختیار و ساماندهی فرآیندهاست که وظیفه دارد وضعیت اختیارات استانی را تا اسفند ماه سال جاری مشخص کند و این کار با مدیریت استان ها ادامه می یابد، ‌به عبارت دیگر اختیارات در قبال پاسخگویی به استان ها و در سطح استان نیز به مناطق و مدارس تفویض خواهد شد تا بدین ترتیب بحث اصلی مدرسه محوری که درآن مدرسه دارای اختیارات است ، شکل گیرد .

وی در ادامه از کارگروه سوم با عنوان کارگروه وضعیت معیشت معلمان نام برد که در صدد است تا با بررسی و برنامه ریزی مشخص کند که با استفاده از ظرفیت های موجود در سطح کشور چگونه می توان به معلمان خدمات بیشتری ارائه داد .

وزیرآموزش و پرورش از کارگروه چهارم با نام کارگروه سند تحول یاد کرد که وظیفه دارد برنامه ها و فعالیت های استانی تا سطح منطقه و مدرسه را تعریف کند و برای زیر نظام هایی که اجرایی شدن سند تحول درآن ها مصوب شده، برنامه عملیاتی مشخص کند .

دکتر دانش آشتیانی از کارگروه نیروی انسانی به عنوان پنجمین کارگروه نام برد که بیشتر مربوط به دانشگاه فرهنگیان است و ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان به تنهایی قادر به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش نیست ، این کارگروه وظیفه دارد با راهکارهای دیگری از جمله مشارکت با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش با اولویت آموزش ابتدایی بپردازد .

وی با اشاره به این نکته که در هر یک از این کارگروه ها ، مدیران کل استانی می توانند براساس روال تعیین شده به ارائه نظر و پیشنهادبپردازند تا غنای بیشتری در نتیجه حاصل شود ،‌ خاطر نشان کرد : ششمین کارگروه تشکیل شده، کارگروه هدایت تحصیلی است که البته زودتر از دیگر کارگروه ها تشکیل شده و باید تعیین تکلیف شود .

وزیرآموزش و پرورش ضمن اشاره به این نکته که از منظر تعلیم و تربیت ، نمی توان کسی را به انتخاب رشته تحصیلی اجبار نمود ، اضافه کرد : این امر باید با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود صورت گیرد ، بنابراین شایسته است ، کارگروه مورد نظر در این زمینه به یک راه حل اساسی دست یابد .

عضو کابینه تدبیر وامید در ادامه به 2 کارگروه دیگر به نام کارگروه سازمان نظام معلمی با وظایفی چون توانمندسازی، حرفه ای بودن ، آموزش های ضمن خدمت ، رتبه بندی معلمان و .... که مرحله به مرحله باید با نظارت بیشتر و البته تصدی گری کمتر در حوزه ستادی و استانی اتفاق افتد ، اشاره کرد و افزود : کارگروه بعدی ، کارگروه ارزشیابی است که موظف است شاخص های لازم برای ارزشیابی معلمان را منفک از ارزشیابی کارمندان به جهت عدم سنخیت کاری این دو قشر تهیه و تنظیم نماید .

201

کد خبر: 716232

وب گردی

وب گردی