میزو پتنتی برای ساخت گوشی با دو نمایشگر ثبت کرد

میزو از پتنت جدیدی رونمایی کرد که شامل دو صفحه نمایش اصلی و ثانویه است که یکی روی دستگاه قرار دارد و دیگری در پشت گوشی تعبیه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس تصاویر منتشرشده از پتنت‌های میزو، ظاهرا این شرکت قصد دارد در تلفن‌های همراه آینده خود از دو صفحه نمایش استفاده کند. پتنتی که با شماره 201610589545X ثبت شده است، وجود دو صفحه نمایش را در تلفن همراه نشان می‌دهد؛ نمایشگر اصلی به شکل معمول در قسمت جلو و نمایشگر کوچک‌تر در پشت دستگاه تعبیه شده است و هر دو صفحه نمایش قادر به تعامل با یکدیگر خواهند بود.

صفحه نمایش ثانویه می‌تواند عملکرد دکمه بازگشت را تا دو برابر تسریع کند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود پتنت یادشده می‌تواند به یک ویژگی در نسل بعدی دکمه‌های mBack تبدیل شود.

همچنین زمانی که باتری تلفن همراه در حال اتمام باشد، گوشی به‌صورت اتوماتیک از صفحه نمایشگر اصلی به نمایشگر ثانویه در پشت، سوئیچ می‌شود که این امر نهایتا به ذخیره انرژی منجر خواهد شد.

در ماه آگوست، میزو برای ارائه پتنت mBack که در سال ۲۰۱۲ به ثبت رسید، جایزه گرفت. قابلیت mBack چهار نوع ویژگی را برای ناوبری بهتر در دستگاه‌های هوشمند ارائه می‌دهد؛ اولین ویژگی این است که در زمان قفل صفحه نمایش، دکمه mBack نقش اسکنر اثر انگشت را ایفا می‌کند؛ از سوی دیگر کاربر می‌تواند با ضربه به دکمه، به صفحات قبلی دسترسی پیدا کند؛ همچنین با فشار دادن دکمه mBack می‌توان به صفحه اصلی انتقال پیدا کرد و نهایتا چهارمین ویژگی این است که، فشار طولانی دکمه منجر به قفل صفحه خواهد شد. این عملکرد در گوشی‌های تولیدی میزو مانند Meizu M5 Note و Meizu M5 به چشم می‌خورد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 716234

وب گردی

وب گردی