تابش: پیشنهادات نمایندگان باید کتباً ارائه شود

نماینده مردم اردکان در مجلس با انتقاد از روند بررسی لایحه برنامه ششم گفت: در جریان بررسی لایحه برنامه ششم، پیشنهادات نمایندگان بدون آنکه به چاپ برسد یا اینکه مخالف و موافق به اظهارنظر بپردازند، رأی گیری شده که این اقدام خلاف آیین نامه داخلی است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا تابش در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 6 دی) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد 18 ، 22 ، 153 و 157 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: در این مواد به این اشاره شده است که هیات رئیسه مجلس خلاف آیین نامه عمل نکند و همچنین شرح وظایف اختیارات ادارات جلسه نیز اشاره شده، همچنین نحوه بررسی رسیدگی به طرح ها و لوایح و پیشنهادات نمایندگان مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس گفت: در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس، رویه ای شکل گرفته که پیشنهادات نمایندگان بدون آنکه به چاپ برسد یا اینکه مخالف یا موافق به اظهارنظر بپردازند، رأی گیری شده و گاهی نیز به تصویب رسیده است که این اقدام خلاف آیین نامه داخلی مجلس است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تذکر نماینده مذکور را وارد ندانست و گفت: شما از کجا می دانید که پیشنهادات کتباً ارائه نشده است؟ هر یک از پیشنهاداتی که ارائه شد به صورت کتبی مطرح شده بود.

302/300

کد خبر: 716263

وب گردی

وب گردی