بازتاب حضور دکتر میرزاده به عنوان یک شخصیت برتر علمی در راستای افتتاح پردیس مفاخر  واحد کرمان

مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت:حضور دکتر میرزاده به عنوان یک شخصیت برتر علمی و در راستای افتتاح پردیس مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان بازتاب بسیاری داشت و بسیاری از افراد متعجب بودند دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک موسسه آموزشی در عرصه های اجتماعی و فرهنگی حرفی برای گفتن داشته باشد و توانسته است بهترین زیر ساخت ها را در این حوزه فراهم کند.

دکتر مجتبی عرب نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرمان گفت: یکی از برنامه های محوری دکتر میرزاده در دوم دی ماه، شرکت در آغاز طرح رسمی نکوداشت شناسایی مفاخر و مشاهیر ایرانی با رویکرد پژوهشی و فرهنگی بود.

وی ادامه داد: این طرح از طرح های ماندگار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود و تمرکز بسیاری برای اجرای این طرح صورت گرفته است و کرمان به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب و طی آن از پایگاه اطلاعاتی مشاهیر و مفاخر در استان کرمان رونمایی شد.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود: یکی از مشاهیر و مفاخر معاصر که در واقع از عنصر اصلی طرح نکوداشت مفاخر و مشاهیر ایرانی محسوب می شود، مرحوم باستانی پاریزی بود.فراخوان این برنامه از 6 ماه قبل آغاز شد و تمامی پژوهشگران از سراسر ایران در این مراسم شرکت کردند و اولین دوره اهدای جایزه باستانی پاریزی با حضور دکتر میرزاده ، معاون رئیس جمهور و مسئولان دولتی و دانشگاهی برگزار شد.

وی اضافه کرد:در سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، پردیس مفاخر ساخته شده که شامل سالن آمفی تئاتر روباز،استراحتگاه های مجزای خواهران و برادران،کافه کتاب به همراه محوطه سازی سنتی برگرفته از معماری ایرانی شامل گودال باغچه ها و آب نماها است،همچنین سردیس هایی از 6 تن از مفاخر برجسته استان کرمان در این محوطه قرار داده شده است.

دکتر عرب نژاد بیان کرد: سالن های کافی شاپ جذابی برای این مجموعه در نظر گرفته شده است که دانشجویان می توانند به صورت مجزا بیشترین حضور را در آن جا داشته باشند و از امکانات فرهنگی و زیر ساخت های لازم مد نظر گرفته شده استفاده کنند. یکی از برنامه های واحد کرمان، افتتاح این کافی شاپ به دست دکتر میرزاده بود.

وی ادامه داد: حضور دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت و در سطح استان و ملی بازتاب بسیاری را در پی داشت، پردیس مفاخر شاید در کشور هایی هماسایه به نوبه خود بی نظیر باشد که شامل مجموعه بزرگی از سایت دانشگاه را در بر می گیرد و برای رفاه بیشتر دانشجویان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود: حضور دکتر میرزاده به عنوان یک شخصیت برتر علمی و در راستای افتتاح پردیس مفاخر بازتاب بسیاری داشت و بسیاری از افراد متعجب بودند دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک موسسه آموزشی در عرصه های اجتماعی و فرهنگی حرفی برای گفتن داشته باشد و بهترین زیر ساخت ها را در این حوزه فراهم کند.

وی اضافه کرد: معاون حقوقی رئیس جمهور حجت الاسلام انصاری اعلام کرد طرح مفاخر که توسط دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیگیری است، دیروز در جلسه هیات دولت طرح خواهد شد و در این زمینه از دانشگاه ها خواستاریم این طرح را سرلوحه کار خود قرار دهند.

دکتر عرب نژاد با اشاره به تاثیر ساخت پردیس دانشگاهی در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی محیطی است که ضابطه های خاص خود را دارد دانشگاه آزاد اسلامی بر اجرای آن ها تاکید بسیاری دارد، ساخت چنین فضاهایی زیر ساخت های لازم برای حضور حداکثری دانشجویان در فضای دانشگاهی را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: در این زمینه فضای لازم برای مطرح کردن مباحث علمی میان دانشجویان ایجاد می شود و دانشجویان به جای اینکه به مراکز خارج از دانشگاه رجوع کنند، داخل چنین فضاهایی تحت فضای دانشگاهی و ضوابط آن نیاز های خود را برطرف و از برنامه های فرهنگی این فضا استفاده کنند. چنین فضاهایی می تواند در حوزه هاب علمی و فرهنگی موثر واقع شود و زمینه رشد دانشجویان را در این حوزه ها اجرا کند.

701/700

کد خبر: 716292

وب گردی

وب گردی