افتتاح نخستین مرکزشتاب‌دهی و مرکز رشد اقماری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

نخستین مرکزشتابدهی و مرکز رشد اقماری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در محل پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در راستای تبدیل علم به ثروت و حمایت از طرح‌های علمی و محصولات تجاری‌سازی،نخستین مرکزشتاب‌دهی و مرکز رشد اقماری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز رضایت از افتتاح این مرکز، اظهارداشت: امیدواریم با تلاش و همکاری استادان و دانشجویان این مرکز بتواند در تولید ایده به ثروت نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: استقرار هسته های فناور در این مرکز ، نشان از پتانسیل دانشگاه آزاد در حوزه کشاورزی و صنعت دارد که باید با حمایت مسئولان دانشگاه آزاد و پشتکار این عزیزان راه رسیدن به تعالی در حوزه پژوهش و استفاده از تکنولوژی های نوین هموار شده است.

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هدف از افتتاح این مرکز را راهی برای تبدیل علم به ثروت دانشت و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان از شرکت های دانش بنیان که بتوانند محصولات خود را به مرحله تجاری سازی برسانند حمایت و پشتیبانی خواهد کرد و زمینه لازم را برای آنان بوجود خواهد آورد.

وی با تاکید براینکه با عملیاتی کردن ایده ها راه بالندگی و توسعه را به روی جامعه گشاده خواهد شد گفت: تولید انبوه محصولاتی که بر پایه دانش بنیان هستند می تواند در بازارهای داخلی و خارجی جای پایی برای خود باز کنند وبا برند تجاری سازی ، راه تولید ثروت را به روی دانشگاه و کشور بگشایند.

طی افتتاح این مراسم داوود ثمری مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز به مبحث ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره کرد افزود: دانشگاه آزاد تمام پتانسیل خود را بر پایه برنامه‌های علمی و تحقیقاتی که منجر به تولید علم و ثروت خواهد شد در دستور کار قرار داده است.

وی یادآور شد: ایران از نظر تولید علم در دنیا وضع مناسبی دارد اما در فرآیند تجاری‌سازی با تبدیل علم به محصول، ثروت و عرضه در بازار کشور با مسائل و مشکلات زیادی روبرو است که امیدواریم با توسعه بخش حمایتی از محصولات دانش بنیان و تجاری سازی طرح های فناورانه این روند تقویت شود.

204/200

کد خبر: 716303

وب گردی

وب گردی