اهدای لوح تقدیر به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در نمایشگاه  پژوهش و فناوری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز لوح تقدیر هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار را دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در پایان هفته پژوهش از بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اهدای لوحی از سوی معاونت پژوهش و فناوری، ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقدیر شد.

وی با اشاره به اینکه هرسال، درهفته پژوهش و فناوری نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود گفت: امسال نیز این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزارشد که دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز دستاوردهای علمی و پژوهشی واحدهای استان را در فضایی به مساحت سی متر مربع به نمایش گذاشتند.

میرزا افزود: غرفه استان البرز مورد استقبال بازدید کنندگان قرارگرفت و در روز افتتاحیه نمایشگاه دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با همراهی آقایان دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش وفناوری ، دکتر ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت ، و جمعی از مسئولین سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از محصولات و دستاوردهای پژوهشی غرفه استان البرز در نمایشگاه فوق ، دیدن کردند.

وی با بیان اینکه چندی از مسئولان شهری وسازمانی نیز از دستاوردهای علمی و پژوهشی ، در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بازدید به عمل آوردند افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تعداد 47 دستاورد علمی و پژوهشی درغرفه به نمایش گذاشت که 29 دستاورد مربوط به هسته ها و واحدهای فناور مرکز رشد واحد کرج بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به رونمایی 3 محصول جدید توسط استان البرز در این نمایشگاه گفت: این طرح ها و دستاوردهای پژوهشی رونمایی شده در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز که قابلیت تجاری شدن دارند شامل شبیه سازی سه بعدی، سیستم هوشمندسازی مدارس که درکنترل بهتر مدارس و دانش آموزان کاربرد دارد ، سیستم آزمایشگاهی مجازی که در مدارس و دبیرستانها کاربرد دارد ، سیستم هوشمندسازی ساختمانهای مسکونی و تجاری و... که در کنترل از راه دور خانه ها بکار می رود ، سیستم مجازی سازی انبوه سازان که در پیش فروش واحدهای ساخته شده به صورت مجازی کاربرد دارد ، بود.

وی همچنین منوی طرح سه بعدی پذیرایی، نقشه سه بعدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، اداره مجازی، شبیه سازی رستوران، نرم افزار گرانت دانشجویی تحصیلات تکمیلی، کامپوزیت مرمت بناهای تاریخی ، کامپوزیت مرمت آثار باستانی و پیکره زبان آموز را از دیگر طرح های ارائه شده توسط غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برشمرد.

میرزا افزود: در بخش های صنعتی، نرم افزار و ساختمان، طرح تولید کیت های مصرفی آزمایشگاههای مختلف که در آزمایشگاههای شیمی، کنترل کیفی صنایع غذایی، دارویی و نظامی و پژوهشگاهها کاربرد دارد، همچنین ژنراتور تک قطبی ولتاژ بالا، دستگاه سانتریفوژ مواد ، مدل های ریخته گری و... توسط واحدهای دانشگاهی استان البرز ارائه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ادامه داد: در این نمایشگاه طرح مواد استاندارد آزمایشگاهی شیمی، کنترل کیفی صنایع غذایی، دارویی و نظامی و پژوهشگاهها کاربرد دارد و همچنین دستگاه توموگرافی درختان سر پا که با ساخت دستگاه و نرم افزار مربوطه درحال حاضر با شهرداری کرج قرارداد بسته و در دست اجرا است.

وی افزود: نرم افزار جامع برنامه ریزی و زمان بندی عملیات تولید که در زمینه کنترل عملیات تولید کاربرد دارد، باتری کریستالی نسل جدید که دارای خصوصیات قابل بازیافت بوده و توربین بادی حلزونی با کاربرد در زمینه تولید برق خانگی، گلدان نفس ساز برای استفاده درتصفیه هوا، دستگاه AC-DC که در آزمایشگاه برق کاربرد دارد.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه توسط واحدهای دانشگاهی استان البرز گفت: در این نمایشگاه محصولات دیگری مانند بالشتک های ارگونومیک که درجلوگیری از ابتلا به واریس، اندام تحتانی وکمردرد کاربرد دارد، فولاد دو فازی ضد سایش که درصنایع خودروسازی و... در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

بهروز میرزا در خاتمه تصریح کرد: درنمایشگاه مذکور سه محصول به عنوان محصول جدید به لابی نمایشگاه معرفی و در آنجا مستقر شد که شامل شبیه سازی سه بعدی اداره مجازی، باتری کریستالی نسل جدید و پمپ پرومکس است.

205/200

کد خبر: 716325

وب گردی

وب گردی