حملات توپخانه‌ای آمریکا به محله‌های مسکونی موصل

ارتش آمریکا برای نخستین بار حملات توپخانه‌ای را به مناطقی مسکونی در شمال موصل انجام داد. این در حالی است که نیروهای حشد شعبی حمله‌ای گسترده داعش به تلعفر برای تلاش جهت گشودن روزنه‌ای به سمت مرزهای سوریه را خنثی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری الجزیره، منابع نظامی عراقی اعلام کردند: توپخانه سنگین ارتش آمریکا که در شمال موصل مستقر است روز یکشنبه برای نخستین بار عملیات پشتیبانی از نیروهای عراقی را انجام داد و مقرهای داعش در محله‌های السکر، البلدیات، الحدباء و عویزه در شمال و شمال شرقی موصل را هدف قرار داد و تمامی این اهداف را منهدم کرد.

به گفته این منابع، این حملات مقدمه‌ای برای آغاز مرحله دوم عملیات موصل است.

از سوی دیگر نیروهای عراقی توانستند تلاش داعش برای حمله به محله الانتصار در جنوب شرق موصل را ناکام بگذارند.

خبرنگار المیادین گزارش داد، حمله داعش از جنوب تلعفر به غرب آن تا مرزهای سنجار بود اما حشد شعبی این حمله گسترده را خنثی کردن. داعش قصد داشت با این حمله روزنه‌ای به سمت مرزهای سوریه باز کند. ممانعت حشد شعبی از این حمله داعش به روستای عین الحصان در غرب موصل بوده که طی آن ده‌ها تن کشته شدند.

ارتش عراق در راستای پیشروی خود در شرق موصل روز یکشنبه به محله القدس حمله کرد. محله القدس برای ارتش عراق اهمیت زیادی دارد چراکه داعش از این محله با خودروهای بمب‌گذاری شده نیروهای عراقی را مورد هدف قرار می‌دهد.

عملیات موصل وارد سومین ماه خود شده است و نیروهای عراقی به دلیل بمب‌گذاری‌های داعش و حملات انتحاری و حضور غیرنظامیان در شهر، نتوانسته‌اند به مرکز موصل برسند.

از سوی دیگر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از وزارت دفاع خواست جنبش النجباء را به عنوان یکی از گروه‌های حشد شعبی به سلاح و تجهیزات مجهز کند.

جنبش النجباء اخیرا از العبادی درخواست کمک و تسلیحات جنگی کرده بودند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 716349

وب گردی

وب گردی