دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه سراسری پیشرو است

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن گفت: نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه دولتی در این زمینه پیشرو است.

سید فرزاد هاشمی در گفت و گو با ایسکانیوز نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه شرکت های دانش بنیان را اینگونه بیان کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص شرکت های دانش بنیان در ارتباط با تسهیلاتی است که از طرف دانشگاه به آنها ارائه می شود.

وی در ادامه گفت: در دانشگاه های دولتی تسهیلات به این صورت به شرکت ها ارایه نمی شود، دانشگاه آزاد اسلامی مجوزهایی را از سازمان مرکزی برای شرکت های دانش بنیان دریافت می کند که دانشگاه های دولتی از ارائه چنین مجوزهایی برخوردار نیستند.

هاشمی درخصوص مجوزهایی که دانشگاه آزاد اسلامی به شرکت های دانش بنیان ارایه می دهد، خاطرنشان کرد: در صورتی که شرکتی دانش بنیان بود و یا اینکه از کانال های مرکز رشد عبور کرده و به شرکت دانش بنیان رسیده، دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به خرید سهم و نیز سرمایه گذاری در این شرکت ها خواهد کرد بدین گونه که دانشگا آزاد از 49 درصد سهم و شرکت مربوطه از 51 درصد سهم برخوردار می شود.

به گفته مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت دانش بنیان مربوطه به دلیل ایده نوآورانه ای که دارد در اقدامی که انجام می دهد سهیم می شود.

وی با تاکید بر سرمایه ای که به شرکت ها ارائه می شود، اظهار کرد: به واحدها مجوز داده شده تا مبلغ 2 میلیارد تومان را به شرکت ها پرداخت کند، همچنین از مبلغ 2 تا 5 میلیارد تومان از استان باید مجوز گرفته شود و از 5 میلیارد تومان به بالا سازمان مرکزی باید مجوزها را صادر کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: نکته ای که باید در مورد اقتصاد دانش بنیان در نظر گرفته شود مدت زمانی است که باید هزینه کرد و از همان ابتدا نباید توقع سودآوری را از شرکت ها داشت و نیز در آمد دانشگا ها از این محل بالاتر رود.

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن بیان کرد: در بودجه 96 با توجه به اینکه 5/7 درصد از درآمدها از محل اقتصاد دانش بنیان تامین می شود بنابراین این نکته بسیار حائز اهمیت است و به نظر می رسد که دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه دولتی در این زمینه پیشرو باشد.

وی در پایان گفت: شرکت هایی که دانش بنیان می شوند نیز می توانند مجوزهای خود را از کانال های مجاری ستاد نانو و معاونت پژوهش ریاست جمهوری اخذ کنند.

401/101

کد خبر: 716373

وب گردی

وب گردی