مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج: هرکس در هر مقام و جایگاهی حرکتی برای تعالی نظام جمهوری اسلامی انجام دهد مقدس است

حجت الاسلام هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در جلسه  با دبیران، مسئولین کانون‌ها و انجمن های اسلامی دانشجویی، اهم برنامه های آتی این دفتر را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه مسئولان کانون ها و انجمن های اسلامی ضمن بیان گزارش عملکرد کانون مربوطه، پیشنهادات، انتقادات و مشکلات خود را با مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد واحد در میان گذاشتند.

حجت الاسلام هاشمی بعد از تشکر و استماع اظهارات دبیران کانونها تاکید کرد: دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها مسئولیت اجرایی ندارد بلکه یک مسئولیت راهبری دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث های فرهنگی انرژی های زیادی نهفته و پراکنده است افزود: مسئولیت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها اینست که این انرژی ها را ساماندهی کند تا در یک راستا حرکت کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج با بیان راهکارهایی در این خصوص به مواردی همچون : تالیف قلوب و نزدیک کردن قلوب افرادی که در راس کار هستند، مشخص کردن اهداف و سمت و سوی حرکت دانشجو در سال های تحصیل و تشکیل شورای مشورتی در راستای برنامه های چهار ساله اشاره کرد و گفت: در دانشگاه می‌بایست راهبردی تصمیم گیری شود، شاید همه این برنامه ها اجرایی نشوند ولی چون هدف بر اجرا است لذا باید وجود داشته باشند.

وی ادامه داد: ابتدا یک هدف برای خود مشخص کرده و بعد از مدتی معدل گیری کنید تا بفهمید در چه مرحله ای قرار دارید و بتوانید با شناسایی نقاط ضعف و قدرت کارکرد خود را آسیب شناسی کنید.

وی همچنین با اشاره به آیه (یدالله مع الجماعه) تاکید کرد: دفتر نهاد نقش حمایتی بعهده دارد و از دانشجو حمایت می کند.مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج به دانشجویان و مسئولین کانون های دانشجویی در خصوص سنجش فرهنگی اعم از سنجش، یافتن ایرادات، حل مشکلات، ارائه برنامه هاو... توصیه هایی عنوان کرد تا ضمن ایجاد تعامل بین گروه‌ها در اجرای برنامه ها نیز نوآوری شود.

وی با بیان اینکه برنامه ها و محصولات فرهنگی باید در غالب های دیگری اجرا شوند گفت: نبایستی رسانه فراموش شود، چرا که امروزه رسانه ها عوض شده اند و در ارائه محصولات فرهنگی باید از انواع رسانه ها استفاده شود.

حجت الاسلام هاشمی از تشکیل کارگاه هایی مبنی بر تغییر برخوردها و روش های جذب حداکثری خبر داد و باستناد به آیه: لا یکلف الله نفسا الا وسع ها (286بقره) تاکید کرد: «خداوند هیچ کس را جز به اندازه توانایی اش تکلیف نمیدهد» و هرکس در هر مقام و جایگاهی حرکتی برای تعالی نظام جمهوری اسلامی انجام دهد مقدس است.

200/202

کد خبر: 716596

وب گردی

وب گردی