جشنواره خرم، به یاد همایون همایون خرم برگزار می شود

این جشنواره به همت مؤسسه فرهنگی و هنری رادنواندیش و خانواده زنده یاد همایون خرّم و با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، ناصر ایزدی با اشاره به رده سنی شرکت کنندگان جشنواره خرم که ویژه کودکان و نوجوانان تا هجده سال است، درباره اهداف آن گفت: هدف جشنواره خرم ارتقای بینش فرهنگی و هنری و سرمایه فرهنگی جامعه، توسعه فرهنگ موسیقایی و تشویق کودکان و نوجوانان برای توجه به موسیقی دارای اصالت، ارایه الگوهای مناسب از هنرمندان اخلاق‌مدار، کشف استعدادهای جدید و ارایه توانمندی‌های بخش خصوصی برای اجرا و ارایه فعالیت‌های فرهنگی، طراحی شده است.

وی با اشاره به استقبال هنرآموزان کودک و نوجوان و آموزشگاه های موسیقی از این جشنواره درباره میزان استقبال طی سه سال متوالی برگزاری جشنواره توضیح داد: در سال اول اجرا یعنی سال نودوسه، هفت شهر و سه آموزشگاه شرکت کردند. در سال دوم، 94، 31 شهر و 12 آموزشگاه شرکت کردند و در سال جاری 56 شهر و 39 آموزشگاه در جشنواره شرکت کرده اند که آمار و ارقام نشان می دهد میزان استقبال چشمگیر بوده است.

ایزدی در انتها درباره شرایط شرکت در جشنواره خرم توضیح داد: نوازندگان کلیه سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از 18 سال) می‌توانند با اجرای یک اثر از ساخته‌های آهنگساز و نواسازان برجسته، استاد روح‌ا... خالقی، استاد علی تجویدی و استاد همایون خرّم به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این دوره از جشنواره شرکت نمایند. علاقمندان برای شرایط شرکت در جشنواره و فرستادن آثار خود می‌بایست به تارنمای ویژه این جشنواره به نشانی www.khorramfestival.com مراجعه نمایند.

این جشنواره طی روزهای 15 الی 17 دی ماه در تالار وحدت برگزار می شود.

502500

کد خبر: 716637

وب گردی

وب گردی