هیاتی از تونس برای عذرخواهی به سوریه می رود

یکی از رهبران جنبش مشروع تونس (پروژه تونس) اعلام کرد که محسن مرزوق دبیرکل این جنبش و تعدادی از رهبران آن به زودی برای عذرخواهی از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به این کشور سفر می کنند.

به گزارش ایسکانیوز پایگاه خبری شبکه پرس نیوز امروز (سه شنبه) گزارش داد: نمایندگان احزاب تونس به منظور عذرخواهی از بشار اسد به نمایندگی از ملت تونس و تبریک به مناسبت آزادی حلب به سوریه خواهند رفت.
یک منبع تونسی که به نام وی اشاره نشده در گفت وگو با هفته نامه الصباح که دوشنبه ها منتشر می شود، گفت: محسن مرزوق به همراه برخی از اعضای حزب تونسی مشروع، برای تبریک گفتن به بشار اسد برای آزادی حلب از سلطه تروریست ها و همچنین عذرخواهی از سوریه به دلیل اختلافات سیاسی درباره موضع تونس در خصوص بحران این کشور و بهبود تصویر منفی افکار عمومی سوریه درباره تونس به دمشق می رود.
این منبع تونسی افزود: تعدادی از رهبران جنبش مشروع تونس در قالب هیاتی به دمشق خواهند رفت و تماس ها برای هماهنگی بین دو طرف برای سفر و دیدار با مقامات سوریه در حال انجام است.
برپایه این گزارش، این اولین بار نیست که تونسی ها از زمان وقوع درگیری ها و جنگ در سوریه در شش سال گذشته به این کشور سفر می کنند.
هزاران تونسی در قالب گروه های تروریستی - تکفیری در حال جنگ علیه مردم و دولت سوریه هستند.

منبع: ایرنا

306/300

کد خبر: 716678

وب گردی

وب گردی