کمیته توسعه و فناوری می تواند طرح های پژوهشی را افزایش دهد/توسعه چشمگیر ورزش همگانی در استان گلستان

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان صبح امروز با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان سازمان مرکزی و هیات امنای استان در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی علوی فاضل در ابتدای جلسه اظهار کرد: تا امروز حدود 15 جلسه هیات امنای استانی برگزار شده و درطول این مدت سعی کرده ایم تا تقاضاهای استان که پیگیری نشدند را بررسی و پیگیری کنیم.
دکتر علوی فاضل با اشاره به مصوبات گذشته شوراهای دانشگاه افزود: اجازه فروش اموال مازاد واحدها برای تامین هزینه بازخریدی کارکنان، توجه بیشتر به حل مشکل اراضی، اسناد و املاک دانشگاه، آمایش و بازنگری رشته های واحدهای دانشگاهی، ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری استانی، تجمیع سوابق بیمه های کارکنان برای تسریع در بازنشسته شدن، امکان جابجایی ردیف های بودجه پژوهشی، کاهش شهریه دانشجویان در رشته های کم متقاضی، به‌روز کردن نرم‌افزار سیدا و نرم‌افزارهای مالی، تلاش بیشتر برای جذب و استخدام هیات علمی در استان ها، لزوم پیگیری وصول طلب های معوقه از بنیاد شهید، لزوم بازنگری در چارت سازمانی، تلاش واحدها برای کاهش وابستگی به شهریه از طریق خدمات ساها، تقویت شرکت های دانش بنیان و طرح های برون دانشگاهی، توجه به گردشگری و ایجاد درآمد، توجه به حمایت از تمامی تشکل های سیاسی بدون توجه به گزاریش سیاسی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، توجه به طرح های فرهنگی ماندگار استان و... ازجمله موارد مشترک مطرح شده در جلسات قبلی شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها بود.
وی یادآور شد: ما توانستیم با پیش بینی بودجه سال 96 هزینه مازاد را به طور مستقیم به حساب واحدها واریز کنیم.

وی همچنین از روسای واحدها خواست تا در تبیین حق دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کنند. علوی فاضل گفت: افزایش رشته محل های دکترای دانشگاه آزاد اسلامی از 400 به 2400 رشته محل به راحتی امکانپذیر نبود، می توان به جرات گفت که این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین اقدام فرهنگی است که در آموزش عالی کشور انجام شده است.

دادگان: توسعه چشمگیر ورزش همگانی در استان گلستان
معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حوزه ورزشی استان گلستان در سیزده رشته ورزشی فعالیت داشته است. همچنین این به بخش همگانی ورزشی نیز بسیار اهمیت داده که جای خشنودی دارد. در این راستا تقاضا دارم با رسیدگی بیشتر به ورزش همگانی موجبات دست یابی به موفقیت های بیشتر شوند.
دادگان افزود: استان گلستان با نگاه همه جانبه به ورزش بانوان، به این موضوع نیز اهمیت داده و در رشته های ورزشی بانوان نیز موفقیت هایی را به دست آورده اند.

محمدی: کمیته ارتباط با صنعت استانی می تواند طرح های پژوهشی را افزایش دهد
عبدالله محمدی، معاون مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه جلسه هیات امنای استان گلستان گفت: در بررسی فعالیت های پژوهشی و فناوری استان گلستان به این نتیجه رسیده شد که مانعی برای ادامه کار شهرک های گلخانه ای وجود ندارد. البته این کار باید با باید برنامه ریزی بهتر و دقیق تر به انجام برسد.

محمدی در ادامه اظهار کرد: کمیته توسعه و فناوری استان با مشخص کردن سرفصلها و تشکیل تیم های مخصوص برای هر حوزه سعی در حمایت از طرح ها دارد. از طرفی با ایجاد امتیازهایی می توان باعث افزایش طرح های برون دانشگاهی شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر سه واحد از استان گلستان در طرح های برون دانشگاهی فعال هستند. به همین دلیل در نظر داریم تا کمیته علم و صنعت راه اندازی شود و به این واسطه بتوان از چنین مواردی استفاده کرد.

وحیدی​: مهلت ارسال کد شناسه تدریس تا پانزدهم دی ماه

وحیدی رئیس مرکز امورهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر حدود 80 نفر در استان گلستان کد شناسه تدریس را نگرفته اند. از طرفی به تمامی استان ها این فرصت داده شده تا 15 این ماه برای ارسال کد تدریس اقدام کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود سیصد پرونده از استانها در خصوص تغییر وضعیت از طریق شناسه ملی ارسال شده است و در حال پیگیری این پرونده ها هستیم. ما درصددیم تا سامانه حقوق و دستمزد (سیبا) به روزرسانی کنیم.
وی در خصوص انتقال اعضای علمی به واحد های دیگر استان یادآور شد: برای انتقال اعضای هیات علمی موافقت واحد مبدا و همچنین مقصد ضروری است. همچنین عدم نیاز واحد مبدا و نیاز واحد مقصد نیز از دیگر اسناد مهم برای انتقال اعضای هیات علمی در داخل استان ها است.
وحیدی خاطر نشان کرد: با توجه به فراخوان 951 میخواهیم رشته هایی که در استان نیاز بیشتری به اعضای هیات علمی دارند را در سطح استان ثبت کنیم تا از این طریق متقاضیان بتوانند درخواستشان را مکتوب کنند.

صامت: سامانه نقل و انتقال دانشجویی برای تسهیل امور دانشجویان طراحی شده است

علیرضا صامت، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص چشم انداز های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه ریزی هایی که انجام داده سعی کرده چشم اندازهای آینده را بررسی کند. این موضع در حوزه فرهنگی به صورت ویژه بررسی و به انجام رسیده و مشخص شده است.
وی همچنین در خصوص دفاتر فرهنگ مستقر در واحد ها گفت: دفاتر فرهنگ و دانشجویی با ادغام شدن با یکدیگر، نه تنها تضعیف نشدند بلکه نسبت به گذشته قوی تر نیز شده اند.
وی درباره کمبود نیرو در برخی بخش های فرهنگی گفت: واحدهایی که نیروی مازاد ندارند، می توانند براساس قانون از نیروی کار دانشجو استفاده کنند. البته در برخی از قسمت های حساس دانشگاه ممنوعیت همکاری نیروی کار دانشجو وجود دارد.
صامت درباره درخواست ارتباط بیشتر سازمان با استانها اظهار کرد: باتوجه به درخواست بیشتر واحدها در خصوص ارتباط بیشتر با مدیران دانشگاه، هیات مدیره معاونت دانشجویان تصویب شد و بی شک این کار به زودی نیز اجرا خواهد شد. همچنین از این نیم سال، سامانه جدیدی به عنوان نقل و انتقال دانشجو با هدف تسهیل در کار دانشجویان و کاهش رفت و آمد و مشکلاتشان طراحی شده که در حال حاضر 400 نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

انتشار بخشنامه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی از طریق شناسنامه علمی

دکتر متاجی مدیرکل امور آموزشی و گشترش دانشگاه آزاد اسلامی از انتشار 300 عنوان رشته محل بین رشته ای در سامانه گسترش دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: دور سوم ممیزی رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی بزودی آغاز می شود.

203/200

کد خبر: 716775

وب گردی

وب گردی