حبیبی: مدیریت علوم و فناوری  کشور نیازمند بازنگری  است

دبیر هیات علمی کنگره بین المللی اخلاق در علوم و فناوری با بیان اینکه مدیریت علوم و فناوری کشور نیازمند بازنگری است گفت: از مقدمات حوزه اخلاق بعد اخلاق حرفه ای است که در کشور ما مبحث تازه ای است.

به گزارش ایسکانیوز، نجفقلی حبیبی دبیر هیات علمی کنگره بین المللی اخلاق در علوم و فناوری اظهار داشت: در ابتدای کار انجمن اخلاق پزشکی حوزه های وسیعی مورد بررسی قرار گرفت و شورای عالی سیاستگذاری در 5 محور اساسی تشکیل جلسه داد و ابتدا مقدمات حوزه در بعد اخلاق حرفه ای مورد بحث قرار گرفت که البته با توجه به اینکه در بسیاری از کشورها مسئله اخلاق حرفه ای در حوزه های اجتماعی رسوخ کرده است در ایران مبحث تازه ای است.

وی افزود: در مسئله مدیریت علوم و فناوری کشور نیازمند بازنگری در بخش های مدیریتی هستیم که بخش های علوم و فناوری و سیاست عمومی باید مدیریت شوند که شاهد جعل این تعداد مقاله در کشور نباشیم. در این راستا بسیاری از کشورها با توجه به سیستم های نوین فناوری اطلاعات می توانند به سرعت جعل در مقالات را شناسایی کنند ولی کشور ما هنوز نتوانسته است به این مهم دست یابد.

حبیبی از مهمترین مدیران کنگره اخلاق درعلوم و فناوری را استاد دکتر فرجی دانا ،دکتر سید حسین سراج زاده استاد جامعه شناسی، دکتر محسن جوادی در خصوص مبحث کلان انجمن اخلاق و دکتر علیرضا باقری نماینده و عضو حقیقی کمیته اخلاق یونسکو در پاریس و اعظم ایرجی زاده عضو کمیته اخلاقدر علوم و فناوری را برشمرد.

دبیر هیات علمی در پایان اظهار داشت: در حوزه فناوری نوین کشور ایران بسیار نیاز به اخلاق داشته و بسیاری از علوم وابسته به اخلاق است و کنگره اخلاق در علوم پزشکی به عنوان نقطه عطفی برای ایران خواهد بود که در وهله اول افراد صاحب نام و دانشمند در سطح بین المللی را در ایران گرد هم آورده و علاوه بر مطرح شدن نام ایران در مسائل بین المللی ، نقش عالمان و بزرگان علمی ایران در حوزه علم و اخلاق علم در سطح بین المللی مطرح شود.

205/200

کد خبر: 716799

وب گردی

وب گردی