اعمال محدودیت ارتفاع در اطراف بناهای تاریخی  مرکز تهران

شهردار منطقه 11 از پیگیری اعمال محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در اطراف بناهای تاریخی این منطقه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان با اشاره به پروژه مستند سازی وضعیت بناهای تاریخی موجود در منطقه 11 که بخشی از هسته مرکزی پایتخت است؛ گفت: از چندی پیش و ضمن هماهنگی با سازمان میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، شناسایی و بررسی وضعیت بناهای تاریخی موجود در این منطقه آغاز شده است.

آبادیان با بیان این که در این مدت و با انجام بازدیدهای میدانی به تعیین حوزه بلافصل مکان های مذکور پرداخته شده است؛ افزود: به محض پایان بررسی های لازم نسبت به تعیین حریم بناهای تاریخی این منطقه براساس طرح تفصیلی اقدام خواهد شد.

او با تاکید بر این که با این اقدام ساخت و ساز در محدوده اطراف بناهای مذکور ضابطه مند می شود؛ ادامه داد: ایجاد محدودیت ارتفاع ساخت و ساز مهم ترین هدفی است که درحال حاضر در پروژه مستند سازی پیگیری می شود و به زودی ثبت اطلاعات این بناهای تاریخی در سامانه اطلاعات جغرافیایی(GIS) نیز آغاز می شود.

وی تعداد بناهای تاریخی این منطقه را که ثبت میراث فرهنگی هستند حدود 30 مورد عنوان کرد و خاطر نشان کرد: عمر این آثار که شامل بیمارستان، سقاخانه، املاک شخصی، عمارت، حمام، آرامگاه و ...هستند، بین 70 تا 160 سال است که درواقع بخشی از «حصار ناصری» تهران محسوب می شوند.

شهردار منطقه 11 تهران گفت: هم اکنون دو مورد از بناهای تاریخی منطقه 11 شامل خانه «امیربهادر» و موزه «مقدم» دارای حریم مصوب هستند که این موضوع، ارتفاع مشخصی را برای ساخت و ساز در اطراف این اماکن اعمال کرده است.

آبادیان توجه به بناهای تاریخی را عامل مهمی در حفظ هویت پایتخت و نیز جذب گردشگر دانست و تاکید کرد: منطقه 11 دارای بناهای تاریخی زیادی است اما تعدادی از آن ها هنوز و به دلایل مختلف شناسایی نشده اند که به همین دلیل، شهرداری قصد دارد نسبت به تهیه بانک اطلاعات بناهای تاریخی این منطقه اقدام کند.

700700

کد خبر: 716827

وب گردی

وب گردی