بادامچیان: یارانه احزاب را در اختیار ولی امر قرار دهند

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه فرایند پرداخت یارانه باید امری مستمر و قانونی باشد که با تغییر دولت ها هم متوقف نشود، پیشنهاد کرد: یارانه احزاب را در اختیار ولی امر قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز «اسدالله بادامچیان» معتقد است: اگر قرار است برای پرداخت یارانه به احزاب قانون وضع شود به جای اینکه دولت ها یارانه بدهند، بودجه را در اختیار ولی امر قرار دهند و ایشان این بودجه را برای حمایت از احزاب پرداخت کنند.
این فعال سیاسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره «یارانه احزاب» و شیوه پرداخت آن به تشکلهای سیاسی اظهار داشت: پرداخت یارانه از طرف دولت ها به احزاب باید به نحوی باشد که تشکل های سیاسی به دولت ها وابسته نشوند.
این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر لزوم رعایت جوانب و در جهت حل شائبه های پرداخت یارانه به تشکل های سیاسی گفت: اگر احزاب بخواهند تمام بودجه شان را از دولت بگیرند، به احزاب دولتی تبدیل می شوند.
بادامچیان با بیان اینکه ولی امر و رهبری متعلق به همه است، به وسعت دیدگاه رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد:« ایشان در جریان انتخابات فرمودند که اگر مرا هم قبول ندارید و نظام را هم قبول ندارید برای مشارکت در سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنید و رای بدهید؛ هیچ رهبری در دنیا این گونه صحبت نمی کند.»
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه هر دولتی که روی کار می آید سلیقه و جهت گیری سیاسی خودش را دارد، بیان کرد: اگر یارانه را دولت ها پرداخت کنند، احزاب و جریان های سیاسی نباید انتظار داشته باشند که مثلا دولت اصلاحات روی کار آمد، یا دولت اعتدالگرایان یا جریان اصولگرا قدرت سیاسی کشور را در دست گرفت، از جریان غیر همسوی خود حمایت کنند.
بادامچیان اذعان کرد: به طور مثال اگر در دوره آتی انتخابات ریاست جمهوری نامزد حزب موتلفه اسلامی پیروز انتخابات رئیس جمهوری شود با توجه به تفکر، نگرش و استراتژی موتلفه، گرایش و تمایل بیشتر به این حزب دارد.
وی با بیان اینکه استراتژی و تفکر دولت ها بر مبنای ذهنیت و گرایش حزبی شان، بر روی شیوه پرداخت یارانه به احزاب و میزان حمایت از گروه های همسو و همفکر خود تاثیر می گذارد، اما در این خصوص این موضوع ها روی دیدگاه ولی امر تاثیرگذار نیست.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دارای جایگاه مطمئن و محکم نظارتی است گفت: اگر بودجه و یارانه احزاب در اختیار ایشان قرار گرد بهتر از این است که اختیار آن به دولت هایی داده شود که متغیر هستند و تحت تاثیر نگرش های حزبی خود هستند.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در کشور ما انتخابات دوره ای و آزاد است و دولت ها تغییر می کنند خاطر نشان کرد: حزبی که همه هزینه هایش را از دولت بگیرد نمی تواند یک پشتوانه مستمر داشته باشد.
بادامچیان به زمان حضورش در کمیسیون ماده 10 احزاب اشاره کرد و گفت: «آن زمان هم در کمیسیون درباره یارانه احزاب بحث می کردیم؛ در آغاز نظر رهبر مقام انقلاب درباره پرداخت یارانه به احزاب خیلی مساعد نبود.»
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: من که مجددا عضو این کمیسیون شدم، محضر ایشان رسیدم؛ نظر ایشان این بود که «اگر دولت یا مجلس موافق باشند، من حرفی ندارم.»
نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پرداخت یارانه به احزاب سیاسی در دوران اصلاحات گفت: دولت اصلاحات در آن زمان از بعضی گروه های همسو و همگرا با خود حمایت های خوبی می کرد، اما به حزب موتلفه اسلامی با این گستردگی فعالیت، فقط 42 میلیون تومان پرداخت که ما هم با خریداری دستگاه دورنگار دفاتر حزب را تجهیز کردیم و گزارش آن را نیز اعلام کردیم که آن هم یک خرج عمومی به نفع کلیت حزب بود.
بادامچیان با اشاره به وجود احتمال شبهه و شائبه، فرایند پرداخت یارانه احزاب را بسیار مشکل دانست و تاکید کرد که تا جایی که ممکن است احزاب و گروه های سیاسی باید متکی به مردم باشند و نمی توانند خودشان را به حمایت ها و بودجه های غیرتثبیت شده دولتی وابسته کنند.
به گزارش ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور هفته گذشته در دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب گفت: «با پرداخت یارانه به احزاب موافق است.»
رحمانی فضلی پیش تر نیز با بیان این که به صورت همه جانبه از خانه احزاب حمایت و کمبودهای آن را برطرف می کند گفته بود: یارانه احزاب را از طریق مجلس شورای اسلامی پی گیری می کنم.

306/300

کد خبر: 716845

وب گردی

وب گردی