افتتاح  نخستین کافه کتاب مدرسه  سما

نخستین کافه کتاب مدرسه سما بجنورد با حضور مهندس ابریشمی نیا معاون اداری مالی سازمان سما افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمود حق به جانب ، معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما بجنورد دراین باره گفت: دیدن دانش آموزانی که بعد از ساعات درسی دچار خستگی و بی حوصلگی می شدند ما را برآن داشت تا با همفکری مسئولان مدرسه به فکر ایجاد فضایی برای آرامش و ایجاد انگیزه بیشتر برای ساعات درسی دانش آموزان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت های و تصمیمات اتخاذ شده به فکر محیطی برای صرف صبحانه، نوشیدن چایی، مطالعه غیردرسی و انجام بازی های فکری افتادیم تا دانش آموزان بتوانند در حین مطالعه دروس و لذت بردن از محیطی آرام به طور همزمان نوشیدنی مورد علاقه خود را سفارش دهند.

حق به جانب افزود: به همین منظور اتاقی به مساحت 70 متر مربع در طبقه سوم مجتمع سما در نظر گرفته شد و از آنجا که رنگ و لعاب و فضای این مکان برای رسیدن به هدفمان که همان ایجاد فضایی شادی آفرین و آرامش بخش است بسیار مهم بود، طراحی و رنگ های مورد استفاده را به گونه ای است که رضایت اکثر دانش آموزان را بتواند جلب کند.

معاون دانشگاه خاطرنشان کرد: رنگ دیوارها را زرد و سقف را آبی آسمانی انتخاب کردیم و از گلدان های طبیعی سبز با پایه های چوبی و با رنگ های گرم برای افزایش نشاط فضا استفاده شده و همچنین در این محیط، کتاب ها و بازی های فکری و نیز بوفه با قبول سفارش، در اختیار دانش آموزان قرار دارد تا بتوانند اوقات آرام و شادی را در محیط تحصیل خود و در ساعات تفریح داشته باشند.

حق به جانب با اشاره به هدف تاسیس کافه کتاب در مدرسه اظهار کرد: هدف از تاسیس کافه کتاب در مدرسه، یادگیری برای با هم زیستن و همچنین ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای حس خوب ماندگاری بیش تر در مدرسه است.

وی افزود: همچنین معلمان از فضای کافه کتاب برای انجام کارهای عملی و گروهی همچون تحقیق و پژوهش، مشاوره گروهی، تدریس به روش نوین یاد دهی و یادگیری، ساعات درس های نگارش، زبان انگلیسی و ... استفاده می کنند.

204/200

کد خبر: 716850

وب گردی

وب گردی