آیت‌الله هاشمی: جوانمرد هیچ وقت در مسایل و مسیرهای منفی گام بر نمی‌دارد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جوانمردی را ویژگی همیشگی ورزشکاران توصیف کرد و گفت: جوانمرد هیچ وقت در مسایل و مسیرهای منفی گام بر نمی‌دارد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار سرپرست، اعضای هیأت رئیسه و قهرمانان فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران، با بیان این نکته که «جامعه با دیدن نشاط ورزشکاران، روحیه خوبی پیدا می‌کند»، گفت: ورزش یکی از ارکان خوب زندگی مردم است که سلامتی جسمی و روانی فرد و جامعه را تأمین می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری مواردی مهم از تاریخ افتخارات بشریت در عرصه‌های مختلف، گفت: همیشه ورزشکاران مردمی و با اخلاق افتخارآمیز بوده‌اند و بی‌جهت نیست که در سراسر دنیا، مردم برای تماشای مسابقات ورزشی می‌روند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان آیه: «اصْطَفاهُ عَلَیْکُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً فِى الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ» به تشریح و تفسیر آن در زمان بنی‌اسرائیل پرداخت و گفت: انتخاب یک انسان قوی الجثه و در عین حال دانشمند از طرف خداوند برای آنان، دلیلی بر جایگاه توأمان قدرت علمی و قدرت جسمی است.

وی با ابراز خرسندی از حضور زنان و دختران ایرانی در مسابقات مختلف منطقه‌ای، آسیایی و جهانی، گفت: بانوان ورزشکار ایرانی با رعایت اصول الگوی تمام زنان، مخصوصاً زنان کشورهای اسلامی هستند که با رعایت همه مسایل دینی و اخلاقی، در میادین ورزشی می‌درخشند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خطاب به ورزشکاران اظهار داشت: باید خوشحال باشید که از بین این همه جوانان انتخاب شده‌اید تا دل ملتی را شاد کنید. قدر این فرصت را بدانید و برای موفقیت‌های خویش و سربلندی کشورتان بیشتر تلاش کنید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جوانمردی را ویژگی همیشگی ورزشکاران توصیف کرد و گفت: جوانمرد هیچ وقت در مسایل و مسیرهای منفی گام بر نمی‌دارد.

در آغاز این دیدار، آقای سید حسن طباطبایی، سرپرست فدراسیون کاراته و آقای سید شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران، با ارائه گزارشی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و مسابقات آینده‌ی تیم ملی مردان و زنان کاراته، از حمایت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همه‌ی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجلیل کرد.

آقای سید حسن طباطبایی گفت: ورزشکاران همه‌ی رشته‌های ورزشی و به خصوص رشته‌های رزمی و به ویژه کاراته خوب می‌دانند که شما چه زحماتی برای سازندگی ایران و پیشرفت ورزشی جوانان کشیده‌اید و این در تاریخ کشور ثبت و ضبط است.

در پایان این مراسم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به هر یک از ورزشکاران هدیه‌ای معنوی اهداء کرد.

300/300

کد خبر: 716856

وب گردی

وب گردی