گفت و گوی تلفنی کری و لاوروف با محوریت طرح صلحی برای سوریه

وزیر خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود گفت تصمیم آمریکا درمورد کاهش محدودیتها در زمینه مسلح کردن تروریستها در سوریه ممکن است باعث افزایش تلفات شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز ، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور روز سه شنبه با جان کری همتای آمریکایی خود درباره طرح صلحی برای سوریه تلفنی گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است.. لاوروف در این گفتگوی تلفنی با کری تاکید کرد تصمیم آمریکا درمورد کاهش محدودیت ها در زمینه مسلح کردن تروریستها در سوریه ممکن است باعث افزایش تلفات در این کشور شود.

روسیه پیشتر اعلام کرده بود تصمیم آمریکا به کاهش برخی محدودیت ها در زمینه مسلح کردن تروریستها در سوریه زمینه را برای تحویل موشک های دوش پرتاب به آنها فراهم کرده است ، اقدامی که تهدیدی مستقیم برای نیروهای روسی در سوریه خواهد بود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت :« دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باید بداند هر سلاحی که تحویل داده شود ، بلافاصله در دستان عناصر مسلحی قرار خواهد گرفت که ظاهرا معارضان «میانه رو» مدتهاست با آنها همکاری می کنند. چنین تصمیمی تهدیدی مستقیم برای نیروی هوایی روسیه ، سفارتخانه ما در سوریه و دیگر نیروهای نظامی روسی خواهد بود. ما چنین تصمیمی را اقدامی خصمانه می دانیم.»

300/300

کد خبر: 716891

وب گردی

وب گردی