تدوین نقشه راه دانشگاه‌های علوم پزشکی تا 5 سال آینده

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه برنامه تحول آموزش پزشکی با قوت اجرایی خواهد شد، گفت: نقشه راهی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تدوین شده که بر اساس آن راهبرد و برنامه‌های دانشگاه‌ها تا پنج سال آینده مشخص شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدحسن هاشمی با اعلام این مطلب طرح تحول در آموزش پزشکی را یکی از موفق‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: در نتیجه اجرای این طرح اقدامات بسیار خوبی در عرصه آموزش پزشکی صورت گرفته است. بطوریکه طرح آمایش سرزمینی یکی از این اقدامات است که به نحو بسیار خوبی اجرا می شود که جلوگیری از گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها در کشور، کیفی‌سازی و ماموریت‌محوری دانشگاه از مهم ترین نتایج اجرای این طرح است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به 10 قطب متمرکز تقسیم‌بندی شدند که هر یک از قطب‌ها خدمات مشخص خود را ارائه می‌دهند و در عین حال ماموریت‌های ویژه‌ای به هر دانشگاه واگذار شده که نقشه راه دانشگاه‌ها را برای پنج سال آینده تعیین می‌کند.

وزیر بهداشت همچنین یادآور شد: براساس برنامه تحول در آموزش پزشکی دقیقاً مشخص شده است که هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با کدام دانشگاه خارجی باید ارتباط علمی و دانشگاهی برقرار کند. در واقع بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها از مهمترین اهدافی است که با اجرای این طرح به خوبی اجرایی می‌شود.

دکتر هاشمی در ادامه سامان‌دهی آزمون‌های وزارت بهداشت را یکی دیگر از اقدامات مهم در عرصه آزمون‌ها عنوان کرده، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفت خوشبختانه ساماندهی و انضباط خوبی در آزمون‌های سراسری وزارت بهداشت اتفاق افتاد و دیگر مشکلاتی که در دوره‌های قبل شاهد بودیم را نمی‌توان دید.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی کرسی‌های آموزش علوم پزشکی افزود: در نتیجه اجرای برنامه تحول آموزش پزشکی، کرسی‌های آموزش در بخش‌های عمومی و تخصصی حدود 30 درصد افزایش یافت و از نظر مدل‌های آموزش نیز تلاش شد مدل‌های فعلی به‌روز شوند و تغییراتی نیز ایجاد شد که براساس آن آموزش رشته‌های علوم پزشکی به ویژه پزشکی عمومی مورد بازنگری قرار گرفت.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: راه اندازی پزشک خانواده و مراکز تحقیقاتی جدیدی در عرصه آموزش نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت است که ثمرات این برنامه‌ها را سال‌های آینده خواهیم دید.

وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه طرح تحول آموزش پزشکی تا پایان با قوت اجرایی می‌شود، گفت: در نتیجه اجرای این طرح یکسری تجهیزات به‌روز آموزشی به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل داده شد که البته سال آینده شرایط این دانشگاه‌ها بهتر خواهد شد.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 716911

وب گردی

وب گردی