تازه‌ترین تغییرات در کشتی اعلام شد

اتحادیه جهانی کشتی جدیدترین تغییرات در این رشته ورزشی که مربوط به داوری می‌شود را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اعضای هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی اوایل ماه جاری میلادی (دسامبر) در شهر بوداپست مجارستان با یکدیگر ملاقات کردند تا پیشرفت چند موضوع از جمله تغییرات فرآیند داوری و انتصاب اعضای جدید کمیسیون را مورد تأیید قرار دهد.

سایت رسمی اتحادیه جهانی کشتی (UWW) تغییرات به وجود آمده در بخش داوری و بخش‌های دیگر را به شرح زیر اعلام کرد:

* برای افزایش اثربخشی روش انتصاب داور، اعضای هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی استفاده از سیستم فناوری اطلاعات جدیدی که به طور تصادفی داوران را در جریان مسابقات انتخاب می‌کند، تأیید کردند. این سیستم، پیش از انتخاب داور به چند فاکتور توجه دارد از جمله ملیت کنونی، اصالت یا ملیت اصلی و رتبه داور در بین داوران دیگر. یک نسخه آزمایشی از این فناوری و سیستم جدید در انتصاب داوران در مسابقات قهرمانی جهان 2016 مورد استفاده قرار گرفت که با بازخورد مثبتی از سوی مربیان، ورزشکاران و داوران همراه بود.

* هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی همچنین برگزاری یک دوره آموزشی برای داوران که توسط بخش توسعه اتحادیه جهانی کشتی نظارت می‌شود را تأیید کرد. رئیس داوران و کمیسیون داوری نیز از این پس باید گزارش‌های خود را به دپارتمان ورزشی اتحادیه جهانی کشتی ارائه دهند.

* پست «سرپرست» تشک نیز حذف شد و از این پس هیأت ژوری را نماینده داوری و رئیس تشک به منظور بررسی چالش‌ها شکل می‌دهند.

* در خصوص سیستمی جدی برای رده‌بندی و مسابقات بحث شد، اما تصمیمی در این باره گرفته نشد و موارد مورد بحث برای بررسی و پیشنهادات تکمیلی به کمیسیون فنی سپرده شد.

* کمیسیون فنی همچنین قرار است اوایل ماه آینده در نشست اعضای خود، یکسان سازی اوزان مختلف در رده‌های جوانان و بزرگسالان به بحث بگذارد.

* اعضای هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی همچنین قانون جدیدی را مورد پذیرش قرار دادند که طبق آن در کشتی رده‌های سنی مختلف، درمان خونزیزی در طول یک مسابقه را به چهار دقیقه محدود می‌کند که این زمان در تابلوی امتیازات لحاظ می‌شود.

* به منظور بهبود کیفیت و رقابت در بخش کشتی پیشکسوتان اعضای هیئت مدیره اتحادیه جهانی کشتی پیشنهاد سن را مورد تأیید قرار داد و از این پس در مسابقات کشتی پیشکسوتان تنها کسانی می‌توانند کشتی بگیرند که 60 سال یا کمتر سن داشته باشند و همچنین پیش از شروع مسابقات باید تست‌های پزشکی را بگذرانند.

602/101

کد خبر: 716945

وب گردی

وب گردی