پورعبدالله : ساخت رصد خانه مدیریت شهری توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی/دانشگاه و اساتیدی که آنجا بودند  به هر نحوی به ما کمک میکردند

مدیرعامل شرکت دانش بنیان طراحی و ساخت رصد خانه مدیریت شهری گفت : برای ما مشاوره های و کارگاه های گوناگون برگزار می شد ،که هماهنگی آن توسط مرکز رشد و دانشگاه و اساتیدی که آنجا بودند بود و آنان به هر نحوی به ما کمک میکردند و نیاز ما را پاسخ می دادند.

علی پورعبدالله مدیرعامل شرکت ارج آفرین در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز درباره حوزه فعالیت شرکتشان گفت :شرکت دانش بنیان ما خصوصی و فعال در حوزه طراحی و ساخت رصد خانه مدیریت شهری است.

وی افزود :رصد خانه مدیریت شهری قریب به یک دهه است که به طور جدی در کشورهای در حال توسعه اجرا می شود و 10 تا 54 کشور در دنیا از این تکنولوژی استفاده می کنند.

پورعبدالله با اشاره تکنولوژی رصد خانه مدیریت شهری افزود : این تکنولوژی گاه در سطح چند و گاهی نیز به شکل ملی طراحی می شود. که در سطح ملی رصدخانه اتحادیه اروپا یا رصدخانه عرب را داریم و در ایران نیز نمونه این رصدخانه ها در سال 85، توسط سازمان انفورماتیک شهرداری تهران با کمک شرکتهای خارجی اجرا شده و در محل برج میلاد به صورت شو نمایش موجود است و این قابلیت را دارد که مورد بازدید قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان طراحی و ساخت رصد خانه مدیریت شهری اشاره کرد : ما این تکنولوژی را مطابق با سیستم مدیریت شهری و نیازهای برنامه ریزی شهری در ایران، توسط متخصصان داخلی مان بومی سازی کرده ایم و در پنج کارکرد اساسی که شامل نظم شهر، آزمایشگاه شهری، بانک جامع اطلاعاتی، رصد طرح های توسعه شهری و رصد طرح های شهری است، این سیستم را طراحی شده است.

او در رابطه با جزییات سیستم ، رصدخانه شهری گفت : ما به دنبال این هستیم که رصد جامعی از اطلاعات شهرمان داشته باشیم و اطلاعات رصد شده را تحت پروتوکول ها و برنامه های شهر ،تحلیل کنیم. چرا که تحلیل اطلاعات ، این قدرت را به ما می دهد که در برنامه ریزی های شهری، میزان خطاها را به حداقل کاهش داده و برنامه ریزی مبتنی بر اصول و قواعد کلی و اصلی برنامه ریزی شهری داشته باشیم.

پورعبدالله تصریح کرد : در واقع این آشفتگی شهرهای امروز کشور ما ، بعضاً نشات گرفته از آن است کهخلا سیستم کاملی که بتواند مدیریت جامع و یکپارچه ای را بر روی شهرها ی کشور انجام بدهد احساس می شود .رصدخانه این موضوع را پوشش می دهد به این صورت که تمامی اطلاعات سازمانها و ارگان های مختلف شهری را جمع آوری می کند و این اطلاعات را صحت سنجی و طبقه بندی کرده و بر روی یکسری پروتوکل متناسب با نیاز شهرها و مدیران شهری آن شهر ، مورد تحلیل قرار می گیرد و توسط سیستم های مختلف نمایشی ،نمایش داده می شود.

او در ارتباط با دانشگاه در شروع کارشان افزود: ابتدا با مطرح شدن این ایده در بین خودمان و تحقیقات اولیه که بر روی این موضوع انجام دادیم با مراجعه به مرکز رشد واحدهای فناور ، که از طریق خود دانشگاه معرفی شده بود ، حمایت هایی را انجام دادند و در رابطه با ایده هایی که بتوانند حد نصاب نمرات را کسب کنند به مرکز مراجعه کردیم .

مدیرعامل شرکت دانش بنیان طراحی و ساخت رصد خانه مدیریت شهری افزود : در چند نوبت طرح ما داوری شد و پس از کسب امتیاز مناسب در داوری ها ، این امکان برای ما فراهم شد که در مرکز مستقر شویم. مرکز نیز یکسری تسهیلات مالی و امکاناتی شامل: کارگاه و آزمایشگاه و تجهیزات را در اختیارمان قرار داد و به صورت یک شتاب دهنده علمی به ما کمک کرد تا هر چه سریعتر بتوانیم کسب و کارخودمان را شکل بدهیم و نمونه محصولی که بر روی آن تحقیق و تلاش کرده ایم را بسازیم.

پورعبدالله با اشاره به کمک های علمی دانشگاه افزود: برای ما مشاوره های و کارگاه های گوناگون برگزار می شد ،که هماهنگی آن توسط مرکز رشد و دانشگاه و اساتیدی که آنجا بودند بود و آنان به هر نحوی به ما کمک میکردند و نیاز ما را پاسخ می دادند.

402/101

کد خبر: 717055

وب گردی

وب گردی