نقش دانشگاه آزاد اسلامی در انتقال آموزش های پیشگیرانه درجامعه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی را در زمینه آگاه سازی دانشجویان در حوزه آسیب های اجتماعی و انتقال آموزه های آنان در جامعه ایفا می کند و از این طریق می تواند به آگاه کردن افراد جامعه کمک بسیاری کند.

دکتر عبدالله هادی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز،درباره تاثیر برگزاری همایش ها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مانند به اعتیاد،طلاق، زیان های شبکه های ماهواره ای و اجتماعی که در واحد های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود گفت: از طریق این همایش ها آموزش هایی در حوزه سیب های اجتماعی به دانشجویان داده می شود که تاثیرات آن بر افزایش سطح سواد جامعه و فرهنگ مردم جامعه مشهود است.

وی ادامه داد: با توجه به جهشی که طی چند سال اخیر در همایش های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اجتماعی داشته ایم ، می توان گفت چندین برنامه در حوزه پیشگیری رسانه های مجازی و آسیب پذیری نسل جوان از طریق آن ها در واحد مبارکه برگزار شده است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه افزود: این شبکه ها علاوه بر مزایایی که دارند می توانند خطراتی را نیز در پی داشته باشند لازم است در این زمینه استفاده مفید از این شبکه ها به افراد آموزش داده شود. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در راستای این آموزش ها تلاش زیادی کرده و در زمینه مشاوره فعالیت های بسیاری را انجام داده است.

وی اضافه کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در هر ماه کارگاه ها و کرسی های آزاد اندیشی متعددی برگزار شده که با استقبال دانشجویان مواجه شده است. برای مثال با توجه به رشد چشم گیر شبکه های مجازی لازم می دانیم که دانشجویان تریبونی برای صحبت کردن داشته باشند و در مقابل پاسخ های صحیح علمی نیز بشنوند .

دکتر هادی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در زمینه برگزاری همایش ها پیش قدم بوده و شرایط مناسبی را فراهم کرده است. من هم معتقدم اگر فرصت حرف زدن را به دانشجو را بدهیم دیگر محدود به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و آسیب های آن نخواهند شد.

وی بیان کرد: به طور کلی می توان گفت دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی را در زمینه آگاه دانشجویان و انتقال آموزش های پیشگیرانه آنان در جامعه ایفا می کند و از این طریق می توان به آگاه کردن افراد جامعه کمک بسیاری کرد. برای مثال واحد مبارکه چند همایش و کارگاه در خصوص اعتیاد به مواد مخدر شامل روان گردان های صنعتی و ...که طی چند سال اخیر در جامعه رواج پیدا کرده ، برگزار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه درباره استقبال دانشجویان از همایش ها گفت:خوشبختانه جلساتی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه برگزار می شود دانشجو گردان است یعنی مسئولان تنها بر این همایش ها نظارت می کنند اما دست اندرکاران این برنامه ها، دانشجویان هستند و می خواهند مجری و کارشناسی که به برنامه دعوت شده است را به چالش بکشند.

وی تاکید کرد: از سایر فعالیت های خودجوش دانشجویان می توان به تشکیل ان اجی او در روز هوای پاک و هفته محیط زیست اشاره کرد که دانشجویان در این روز پیش قدم شدند و هر مواد پلاستیکی و تجزیه نشدنی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه وجود داشت را جمع آوری کردند.

گفتگو:زهرا پور عادل

703

کد خبر: 717070

وب گردی

وب گردی