در مراسم اختتامیه هفته پژوهش عنوان شد/ دانشگاه از پژوهش هایی که موجب حل مشکلی در جامعه می شود حمایت می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان از تمامی پژوهش هایی که موجب حل مشکل یا معضلی در استان و همچنین در جامعه خواهد شد حمایت می کند.

دکتر علی فیروزنیا رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در مراسم اختتامیه برنامه های هفته پژوهش ضمن قدردانی از زحمات حوزه پژوهش و فناوری در برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فن آوری و فن بازار استان خراسان شمالی که به میزبانی واحد بجنورد برگزار شد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان از تمامی پژوهش هایی که موجب حل مشکل یا معضلی در استان و همچنین در جامعه خواهد شد حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر حرکت به سمت کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی است و این امر مهم لازمه اش این است که به سمت پژوهش های کاربردی، تاسیس شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی یافته های پژوهشی پیش رویم.

فیروزنیا با تاکید بر اهمیت پژوهش های کاربردی اظهار کرد:پژوهش ها باید تقاضا محور شود و خروجی دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی درآمدی را برای دانشگاه و پژوهشگر داشته باشد که لازمه این کار تغییر نگرش مسئولان به مساله کاربردی بودن طرح ها و ایده های پژوهشی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان دارای بیشترین دانشجو و عضو هیات علمی است، بنابراین انتظار می رود سرعت پیشرفت فعالیت های پژوهشی، کیفیت و کمیت پژوهش ها در واحدهای دانشگاه این استان بیشتر از سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان شمالی باشد.

دکتر محمد ضمیریان معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد ضمن بیان عملکرد 2 ساله حوزه پژوهش و فناوری واحد گفت: با سیاست های پیش بینی شده در دو سال اخیر کیفی سازی پژوهش به خصوص کیفی سازی مقالات علمی و طرح های پژوهشی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

ضمیریان با اشاره به طرح های تجاری سازی و ثبت اختراع حوزه پژوهش استان اظهار کرد: طرح ایجاد گلخانه هیدروپونیک، اجرایی سازی ساخت و راه اندازی نیروگاه خورشیدی در پارکینگ مرکزی و طرح ایجاد نیروگاه CHD ، طرح ساخت دستگاه پل ماکارونی از طرح های حوزه پژوهش و فناوری استان می باشد.

رئیس شورای پژوهش و فناوری استان خراسان شمالی افزود: طرح ماندگاری آب نبات در فضای باز، و نیز عقد قرارداد ساخت 100درایور پاور LED برای شرکت توزیع برق استان، تولید نهال گل محمدی و درخت های میوه به وسیله تکنولوژی کشت بافت از جمله طرح های برون دانشگاهی این حوزه می باشد.

ضمیریان اظهار کرد: موفقیت در انجام طرح های برون دانشگاهی سازمان ها و صنایع استان باعث جلب اعتماد سازمان ها به این واحد دانشگاهی شده است.

وی با اشاره به تاسیس "مرکز رشد و فناوری های نوین در صنایع" افزود: مجوز تاسیس این مرکز در شهریور 1395 دریافت شد و به زودی با حضور نمایندگانی از سازمان مرکزی افتتاح خواهد شد.

در مراسم اختتامیه هفته پژوهش که با حضور معاونان، پژوهشگران، سخنرانان و دانشجویان برتر مسابقات علمی و پژوهشی برگزار شد از پژوهشگران، برگزیدگان و عوامل اجرایی برنامه های هفته پژوهش با اهدای لوح و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: 717093

وب گردی

وب گردی