۹ دی ماه، اعلام وفاداری ملت فرهیخته ایران به اصول اسلام است

مراسم گرامیداشت ۹ دی "روز بصیرت"، با حضور حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی، جمعی از معاونان، اساتید، دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینکه اصول ثابتی در دین مبین اسلام وجود دارد که به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی نمی توان از آن عدول کرد، گفت: در طول تاریخ اسلام، حضرت علی (ع) بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص)، ثابت قدم ترین انسان در اجرا و پایبندی به این اصول بوده اند. ایشان حتی در دوران خلافت خود، در تمامی مسائل نظیر سیاست، حق مردم، برخورد با دشمنان و... به این اصول پایبند بودند.

وی ادامه داد: پایبندی حضرت علی (ع) به اصول اسلام تا حدی بود که سبب تنهایی ایشان شد، زیرا مردم قبایل این اصول را در برابر عقاید و عادات قبیله های خود می دیدند. امروزه نیز صعودی ها که مردمی توطئه گر و بی اطلاع از مناسبات انسانی و حقایق اسلام هستند، با زنده کردن همان عقاید و عادات جاهلیت، در برابر اصول اسلام ایستاده و آن را انکار می کنند.

وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در دعوت مردم به انقلاب اسلامی، همواره پایبندی به اصول اسلام را مدنظر داشتند، تصریح کرد: ملت شریف ایران با توجه به آمیزه ها و اصول اسلام بود که حرکت خود را آغاز کرده و به پیروزی نائل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی، افزود: ۹ دی ماه اعلام وفاداری ملت فرهیخته ایران به اصول اسلام و تداوم ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و... است. دشمنان انقلاب باید بدانند که هرگاه مردم همیشه در صحنه انقلابی ایران نسبت به اصول اسلام، آرمانهای انقلاب و ولایت فقیه احساس خطر کنند، تحمل نکرده و واکنش نشان خواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی ادامه داد: قصه فتنه هنوز تمام نشده است. دشمنان این انقلاب بدانند که نه تنها رهبری بلکه خانواده شهدا، نیروهای مسلح، وفاداران به خط امام و رهبری هیچگاه از آرمانهای انقلاب و ولایت فقیه و پایبندی به اصول اسلام کوتاه نخواهند آمد.

در این مراسم دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات بیانیه ای به همین مناسبت صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: نهم دی ماه نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند. نهم دی نماد حضور عاشورایی ملت ایران، منشور هدایت و سرلوحه ی بیداری نسلهای آینده است که با بیعت عاشقانه پدران و مادرانشان در تلالو نورانیت حضور بی دریغ و عظمی راسخ، چشمان فتنه را در این روز بزرگ کور کردند و به تمامی فتنه گران و توطئه گران فهماندند که همیشه بیدار و در صحنه اند و پاسدار واقعی میراث گران سنگ ولایت هستند. مانیز در این روز مهم دور هم گردآمدیم تا اعلام نمائیم که:

ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات همگام با ملت ایران، هرگز نخواهیم گذاشت دشمنان این مرزو بوم کوچکترین خدشه ای به نظام جمهوری اسلامی و رکن رکین ولایت وارد نمایند.
ما دانشگاهیان علوم و تحقیقات از مسئولان محترم و دلسوز کشور می خواهیم ضمن حفظ اعتماد به نفس و روحیه بالای انقلابی خود، دوشادوش و همراه ملت غیور ایران، در حفظ رابطه استعمارستیزی ملت اهتمام ورزیده و ملت را همواره پشتیبان و حامی خود دانسته و از این رهگذر دشمن را ناامید سازند.
ما دانشگاهیان امروز وظیفه خود می دانیم با هوشیاری و ارتقاء توانمندی های علمی و اخلاقی خود در صحنه کارزار علمی و جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته است، در خط مقدم مقابله با دشمنان داخلی و خارجی با تمام توان از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع نماییم.
در یوم ا... نهم دی ماه جامعه دانشگاهی کشور را به همدلی، یکپارچگی و وحدت در سایه سار ولایت فقیه و تلاش برای پیمودن هر چه بیشتر قله های رفیع علم و فناوری توام با رعایت ارزش های دینی و اخلاقی دعوت کرده و سربلندی، عزت و پیشرفت ایران اسلامی را از حضرت حق تعالی خواستاریم.
ما دانشگاهیان با الهام از دستاورد حضور حماسی ملت ایران در ۹ دی‌ماه سال ۸۸، ضمن تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب، بر این باوریم که حماسه نهم دی ماه اقتدار و استحکام نظام و «گفتمان انقلاب اسلامی» را نزد دوستان و دشمنان ارتقا بخشید و به جهانیان اثبات کرد مردم و نظام در ایران اسلامی در پرتو «ولایت‌فقیه» یک حقیقت واحد بوده و از چنان ریشه، ظرفیت و اقتداری برخوردارند که به‌راحتی قادر هستند هر توطئه و فتنه‌ای را خنثی نمایند.

200

کد خبر: 717183

وب گردی

وب گردی