دومین همایش ملی انرژی در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار شد

با حضور پرشور دانشجویان ، دانش پژوهان ، اندیشمندان و محققان و اساتید برجسته دانشگاه ها ، دومین همایش ملی انرژی در تالار شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار گردید .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مسعود کثیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در آئین افتتاح همایش در جمع حضار به نقش اثرگذار دانشگاه در بخش های مختلف اجرایی و همچنین آحاد مردم اشاره کرد و گفت : سرعت رشد تکنولوژی در دنیا بسیار زیاد است و باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که از ابزار تکنولوژی های نو فاصله نگیریم و در مبحث تکنولوژی های نو ، انرژی و راه های جدید تولید آن بایستی جدی گرفته شود و همه فعالیت ها بر سوخت های فسیلی متمرکز نشود .

وی با اشاره به توسعه انرژی های تجدیدپذیر و نو در جهان بیان داشت : ایران باید در گسترش فعالیت های جدید انرژی و تحقق علوم و تکنولوژی روز و بهینه سازی مصرف انرژی نقش آفرینی کند و توجه سیاست گذاران به تعامل بیشتر در جهت سرمایه گذاری و حمایت های دولتی را در بخش انرژی های نو خواستار شد.

دکتر کثیری در بخش دیگری از سخنان خود حضور اساتید برجسته علمی در دانشگاه آزاد اسلامی ، وجود زیرساخت ها ، تأسیس مراکز رشد ، تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های پیشرفته و دانشجویان مستعد را فرصت خوبی برای شکوفایی کشور و دستیابی به تکنولوژی روز دنیا برشمرد و تصریح کرد : دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر تا کنون چند همایش بین المللی ، ملی و اختراعات و علوم جدید به جامعه ارائه کرده که مایه افتخار استان اصفهان و کشور است .

دکتر افتخاری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز گفت : بدلیل قابلیت ها و توانمندی علمی دانشگاه و وجود رشته های فنی و مهندسی در مقطع دکتری تخصصی تاکنون دستاوردهای خوبی در بخش فنی و مهندسی به جامعه ارائه شده و این دومین همایش در حوزه انرژی است که با حضور صاحبنظران در حال برگزاری می باشد .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ادامه داد : تعداد 114 مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارائه شد که پس از داوری علمی تعداد 53 مقاله برتر معرفی شد و در این همایش بصورت حضوری در نشست های تخصصی ارائه می گردد .

افتخاری افزود : محققان و مدیران ، سازمان بهره وری انرژی ایران ، شرکت سامان انرژی ، نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان ، صنایع غیرفلزی سازمان صنعت ، معدن و تجارت اصفهان و اساتید دانشگاه موضوعاتی از قبیل توجیه اقتصادی نیروگاه های خورسیدی در ایران و اروپا ، ژنراتورهای مکنتوهیدرودینامیکی ، بهینه سازی انرژی در صنایع و انتقال نور و تأمین روشنایی در اتاق اداری را مطرح و آخرین یافته های علمی خود را در حوزه انرژی ارائه می کنند .

گفتنی است سخنرانان در نشست های تخصصی انرژی و مکانیک ، انرژی و برق و انرژی و اقتصاد مقالات علمی خود را ارائه می نمایند تا مورد بهره برداری دانش پژوهان و اصحاب علم و دانش قرار گیرد .

همچنین این مقالات در کتاب مجموعه مقالات همایش انرژی چاپ می گردد و در اختیار علاقمندان ، طالبان دانش و مسئولان اجرایی سازمان ها و صنعت قرار می گیرد .

204/200

کد خبر: 717215

وب گردی

وب گردی