دانشگاه آزاد ایجاد گر زمینه مشارکت بانوان در حوزه های مدیریتی

مدیرکل امور بانوان استانداری گفت: ایجاد زمینه مشارکت بانوان در حوزه های آموزشی، تحقیقاتی و مدیریتی، یکی از فعالیت‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، در راستای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای مشارکت زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی، ششمین جلسه شورای بانوان فرهیخته‌ی استان کرمان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، رئیس شورای زنان فرهیخته‌ی استان، رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر کرمان و جمعی از اعضای شورا در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به نقش مثبت زنان در کمک به مدیریت کشور اشاره کرد و گفت: مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی، موجبات رشد و پیشرفت کشور را فراهم خواهد کرد.

دکتر وحید خطیبی به پتانسیل‌های خوب بانوان اشاره کرد و افزود: بخشی از موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، مرهون تلاش بانوان در رسته‌های هیات علمی و اداری است به‌طوری‌که هم‌اکنون معاونت‌های فرهنگی-دانشجویی و آموزشی-پژوهشی این دانشگاه توسط دوتن از بانوان اداره می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در تشکیل شورای بانوان فرهیخته را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، پیشگام در تشکیل شورای بانوان فرهیخته است.

دکتر فاطمه السادات حسینی، مسائل زنان را یکی از دغدغه‌های صاحب نظران برشمرد و گفت: این دغدغه‌ها موجب تشکیل انجمن‌ها و جنبش‌های مختلفی شده که دستاوردهای خوبی را برای جامعه زنان رقم زده است.

مشاور استاندار در امور زنان و خانواده، مطالبه‌گری را یکی از ویژگی‌های زنان دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) نگاهی ویژه به حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی داشته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، زنان را سرمایه‌های اجتماعی دانست و افزود: یکی از فعالیت‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی، استفاده از پتانسیل‌های بانوان در حوزه‌های آموزشی، مدیریتی و تحقیقاتی و پژوهشی است.

حسینی، با تاکید براینکه باید رویکرد مکتب اسلام و اندیشه‌های امام و انقلاب پیرامون نقش بانوان را در جامعه، جاری سازیم گفت: معرفی و استفاده از توانمندی‌های بانوان، رسالت دانشگاهیان است.

مشاور استاندار کرمان در امور زنان و خانواده، وجود همدلی را لازمه پیشرفت جامعه زنان دانست و خواستار راه‌اندازی دفتر مطالعات و هم‌اندیشی زنان شد و افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، دفتر مطالعات و هم‌اندیشی زنان می تواند در پنج کارگروه فناوری، ارتباطات و برنامه ریزی؛ انجمن‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، نشاط، سلامت و بهداشت فعالیت کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، کارآفرینی را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، ظرفیت ورود به حوزه کارآفرینی را دارد.

گفتنی است در ادامه این جلسه، دکتر مریم کاظمی پور، رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان؛ دکتر زهرا ایرانمنش رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر کرمان، دکتر مجید خزایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت و عضو شورا و سایر اعضا به بحث و بررسی پیرامون دستور کار جلسه پرداختند.

204/200

کد خبر: 717219

وب گردی

وب گردی