ملت ایران با خلق 9 دی از استکبار و نخبگان سیاسی عبور کردند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت تبعیت از ولایت فقیه به منظور ایستادگی در برابر استکبار جهانی، گفت: ملت ایران با خلق حماسه 9 دی از استکبار و نخبگان سیاسی عبور کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محسن رضایی در همایش بزرگداشت 9 دی استان یزد، با بیان اینکه استان یزد سرزمین علمای بزرگ و با بصیرت است، اظهار کرد: بخش مهمی از فرهنگ، تمدن و انقلاب اسلامی مدیون مردم استان یزد است.

وی حماسه نهم دی را انقلاب بصیرت دانست و بیان کرد: آنهایی که می خواهند 9 دی به فراموشی سپرده شود، کسانی هستند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم را برای رفتن به خانه‌ها تشویق کردند.

رضایی با بیان این که نهم دی ماه به این دلیل مهم است که پرده از روی یکی از موانع جدی انقلاب برداشته است، گفت: ملت ایران با خلق حماسه 9 دی از استکبار و نخبگان سیاسی عبور کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ملت ایران را سیاسی‌ترین ملت دنیا دانست و بیان کرد: مردم ایران با حماسه نهم دی ثابت کردند که همیشه با بصیرت و آگاهی و تابع ولایت فقیه، حامی نظام و پیرو انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی تصریح کرد: فتنه 88 با تمام فتنه‌های طول تاریخ انقلاب متفاوت بود، فتنه‌گران در سال 88 امید زیادی در دل آمریکا و اسرائیل به وجود آورده بودند.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه در انتخابات 88 بالای 40 میلیون نفر شرکت کرده بودند، اظهار کرد: فتنه‌گران در سال 88 موجی از نگرانی به وجود آوردند.

وی افزود: ماجرا از حرکتی اعتراضی شروع شد و تا جایی ادامه پیدا کرد که عاملان استکبار فرصت را برای خرابکاری و اعلام دشمنی علیه ارزش‌های انقلاب مناسب دیدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تعطیلی سرمایه‌گذاری اقتصادی کشور را از جمله آسیب‌های فتنه 88 دانست و بیان کرد: خدشه وارد کردن به آبروی بین المللی نظام جمهوری اسلامی از دیگر معایب جدی این فتنه بود.

رضایی بیان کرد: سه راه حل برای جلوگیری از فتنه وجود داشت که متاسفانه هیچ کدام یک از آنها انجام نشده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام شکایت نامزدهایی که شکایت داشتند به مراجع قانونی نظیر شواری نگهبان، تمکین از ولایت فقیه و مداخله بزرگان دینی و سیاسی را از جمله راه‌های جلوگیری از فتنه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در شرایطی به صحنه آمدند که تمام راهکارهای به بن بست رسیده بود، اظهار کرد: همین طور که بزرگداشت 22 بهمن مهم است، روز 9 دی هم مهم و برگی سبز در تاریخ انقلاب اسلامی است.

رضایی دستاوردهای این قیام و نهضت را فوق‌العاده عنوان کرد و ادامه داد: اولین مساله در فتنه 88، توانمند شدن مردم ایران در تشخیص مرز بین حق و باطل بود که برای پایداری نظام و انقلاب اسلامی به آن نیاز داشتیم.

وی تصریح کرد: با حماسه 9 دی دشمنان متوجه شدند که حتی با فتنه هم نمی‌توانند علیه نظام و انقلاب اسلامی حرکتی انجام دهند.

این مقام مسئول مهمترین درس حماسه 9 دی را مساله مردم و انقلاب، مردم و ولایت، مردم و عاشورا دانست و بیان کرد: در 9 دی همه متوجه شدند که رابطه مردم با ولایت، عاشورا، انقلاب، رابطه ضعیفی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم ضعف‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به مدیریت کشور نسبت می‌دهند.

رضایی ادامه داد: دشمنان دین و نظام اسلامی در حال ایجاد فشار و داستان سرایی علیه شرایط اقتصادی و فرهنگی مردم ایران اسلامی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز ملت ایران از مانع سیاست خارجی و داخلی عبور کردند و در حال حاضر با نقشه اقتصاد مقاومتی در حال مبارزه در جبهه اقتصادی و فرهنگی هستند.

وی مردم یزد را نماد اصلی فرهنگ اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: سخت کوشی، صبر، امید به خدا، نوآوری و ابتکار از جمله ویژگی‌های مردم یزد در راستای اقتصادی مقاومتی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز روزی است که ما باید آمریکا را در هجوم اقتصادی و هجوم فرهنگی مأیوس کنیم و این آخرین جبهه انقلاب در برابر آمریکا است.

وی در پایان با بیان اینکه امروز سیاست ایران اسلامی در اوج قدرت خود در منطقه است، خاطرنشان کرد: دولتی‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید خود را به ولایت، مردم و رزمندگان برسانند و فاصله‌ای که امروز بین مردم و اداره کشور وجود دارد را کم کنند.

303

کد خبر: 717249

وب گردی

وب گردی