انتقاد وزیر جنگ پیشین از واکنش نتانیاهو به قطعنامه ضداسرائیلی

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی از واکنش نخست‌وزیر این رژیم به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغالی انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در این باره گفت: در پی تصمیم شرم‌آور شورای امنیت و عقب‌نشینی آمریکا از روابط قدرتمندش با اسرائیل که هر دو موجب نگرانی است، مسأله مورد نیاز مانور دیپلماتیک است نه این که یک نفر کنترل خود را از دست داده و به روابط بین‌المللی ما با کلمات توخالی و صحبت کردن از غرور ملی آسیب برساند.

یعالون ادامه داد: ما باید با دوستانمان در سراسر جهان حتی زمانی که با آنها اختلاف داریم، حتی زمانی که عصبانی هستیم، صحبت کنیم؛ نه این که آنها را تنبیه کرده یا در صدد بایکوت کردن آنها برآییم. شک ندارم که رهبری مسئولیت‌پذیرتر می‌توانست از این قطعنامه جلوگیری کند.

بیست‌وسوم دسامبر شورای امنیت سازمان ملل با ۱۴ رأی موافق و رأی ممتنع آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری محکوم شده بود. این قطعنامه بیان می‌کند که اسرائیل باید به سرعت و به صورت کامل فعالیت‌های شهرک‌سازی خود در مناطق فلسطین اشغالی را متوقف کند.

روز سه‌شنبه سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به صورت موقت روابط خود را با کشورهایی که به قطعنامه یاد شده رأی مثبت داده‌اند، محدود می‌کند.

303

کد خبر: 717286

وب گردی

وب گردی