ثبت اطلاعات 4800 زندانی در بانک اطلاعات ژنتیک

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از اخذ DNA از 4800 زندانی در تهران برای ثبت در بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان خبر داد. استان تهران از اخذ DNA از 4800 زندانی در تهران برای ثبت در بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مسعود قادی پاشا درباره سرانجام راه‌اندازی بانک اطلاعات ژنتیک در تهران اظهارکرد: سازمان پزشکی قانونی کشور متولی این طرح در سراسر کشور است و ما اقدامات خود را در این موضوع بر اساس سیاستهای این سازمان انجام می دهیم. در همین راستا نیز امسال مقرر شد که 4800 نمونه از زندانیان اخذ شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمونه برداری از زندانیان تنها وظیفه‌ای است که در این مورد به پزشکی قانونی استان تهران سپرده شده است، گفت: در بانک اطلاعات ژنتیک اولویت نمونه‌برداری با گروه‌های خاص است و تا جایی که من اطلاع دارم در فاز نخست این طرح بناست حدود 10 هزار نمونه در کل کشور اخذ شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره اینکه چه زمانی نمونه‌برداری از زندانیان آغاز خواهد شد، افزود: این نمونه برداری از تمام زندانیان نیست و بلکه بر اساس یکسری فاکتورها و موارد انجام می شود، در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با سازمان زندانها انجام شده و پس از برگزاری و طی کردن یک دوره آموزشی برای تکنیسین‌هایی که بناست اقدام به نمونه برداری کنند، این طرح آغاز خواهد شد.

قادی پاشا درباره زمان انجام این طرح نیز گفت: درکمتر از یک سال می‌توان این اقدامات را انجام داد.

وی درباره بودجه اجرای این طرح نیز اظهارکرد: بودجه این طرح از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در اختیار استان ها قرار گرفته و اگر در تامین آن مشکلی هم وجود داشته باشد باید آن را از سازمان پیگیری کرد، چرا که بودجه این طرح از سوی سازمان در اختیار ما قرار گرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران همچنین درباره اینکه به طور کلی چه کسانی در اولویت بانک اطلاعات ژنتیک هستند، ادامه داد: مسئولان و افراد شاغل در مشاغل خاص جزو اولویتها هستند.

منبع:ایسنا

701

کد خبر: 717371

وب گردی

وب گردی