معرفی سه استان جرم‌خیز کشور/ تمرکز پلیس بر استان‌های پرجمعیت است

رییس پلیس آگاهی ناجا با اعلام سه استان جرم خیز کشور که در طول ۹ ماه گذشته بیشترین جرایم و وقوعات رابه خودشان اختصاص داده اند گفت :همه استانها رصد میشوند اما تمرکز ما بر استانهای پر جمعیت است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمدرضا مقیمی با بیان ابن مطلب افزود: سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان جرم خیزترین استان های کشور در طول ۹ ماهه گذشته سال ۹۵ معرفی شده اند.

وی افزود: فاکتورهای مختلفی برای وقوع جرم در یک شهر وجود دارد بافت جمعیتی، مهاجر پذیری، فراوانی جمعیت، وضعیت معیشتی و... از جمله مواردی است که باعث افزایش و کاهش میزان جرایم به ویژه جرایم خشن در یک منطقه می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه جزیره کیش کمترین میزان جرایم و وقوعات را در ۹ ماهه گذشته امسال به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در ۹ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته قتل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: در استان‌ها به ویژه استان‌های هدف یعنی تهران، خراسان رضوی و اصفهان گروه‌هایی را تشکیل داده‌ایم که افسران و کارآگان جنایی بازنشسته در این گروه‌ها جهت تدبیر، تدبر، حل مساله، تیزهوشی و کنجکاوی جرایم به افسران جوان پلیس آگاهی کمک می‌کند.

وی به مبارزه با سرقت نیز اشاره کرد و گفت: در مبارزه با سرقت نیز از ابتدای سال تا کنون ۲۲ طرح عملیاتی انجام شده که در این طرح ۴۶۷۰ مالخر دستگیر و ۱۳ هزار سرقت کشف شد.
سردار مقیمی با اشاره به سیاست ناجا در برخورد با خریداران اموال مسروقه، گفت: اگر جلوی کار این افراد گرفته شود، به طور قطع سرقت کاهش پیدا خواهد کرد چرا که با توجه به شرایط و فضای اجتماعی و همچنین وجود سارق و مال خر، چرخه سرقت و ایجاد ناامنیدر جامعه گسترش پیدا می کند و باعث وقوع سرقت می‌شود سعی ما بر این است که علاوه بر دستگیری سارقان، مالخرانی را که اقدام به خرید اموال سرقتی می کنند را هم شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار دهیم.

وی افزود: در ۹ ماه گذشته سالجاری شاهد کاهش ۴.۵ درصدی سرقت نسبت به سال قبل بودیم و جرایم خشن نیز کاهش ۴ درصدی داشته است.

منبع:مهر

701

کد خبر: 717381

وب گردی

وب گردی