سفیر ایران در سارایوو:  ایران از یکپارچگی و وحدت بوسنی حمایت می‌کند

رئیس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین بعد از بازگشت از سفر هیأت پارلمانی به ایران در دیدار با سفیر کشورمان در سارایوو در خصوص سفر به ایران گفت: مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران در جهان مثال‌زدنی است.

به گزارش ایسکانیوز، صفت سوفتیچ ایران را کشوری با فرهنگ غنی و مردمی مهربان توصیف و با اشاره به سفر هیأت بوسنیایی به اصفهان گفت: جاذبه‌های توریستی و آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان حکایت از عمق توجه مردم ایران به موضوعات فرهنگی دارد.

او با تاکید بر اهمیت تبادل هیأت‌های سیاسی و پارلمانی بین دو کشور اظهار داشت: سفرهای رئیس شورای ریاست جمهوری و هیأت همراه در گذشته و اینک سفر هیأت پارلمانی بوسنی پشتوانه‌ای برای ارتقا مناسبات سیاسی و حقوقی دو کشور فراهم کرده است و امیدواریم با فراهم شدن بسترهای لازم مناسبات دو کشور بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

رئیس مجلس بوسنی اضافه کرد: سفرهای صورت گرفته به ایران نشانه‌ای از عزم دو کشور برای توسعه هر چه بیشتر روابط است.

محمود حیدری، سفیر کشورمان نیز در این دیدار روابط دو کشور را در سطح خوبی قلمداد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین با احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و از یکپارچگی و وحدت این کشور حمایت کرده است.

او روابط پارلمانی دو کشور را حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد که سفر انجام گرفته و حضور رئیس مجلس اقوام بوسنی در صحن مجلس شورای اسلامی و دیدار با رئیس مجلس ایران نشان از سطح بالای مناسبات دو مجلس دارد.

302

کد خبر: 717410

وب گردی

وب گردی