شیخ الاسلامی: تولید علم باید در راستای تولید ثروت و کار آفرینی باشد

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه کارآفرینی جوانان و نخبگان از ضروریات جامعه است، بیان داشت: تولید علم باید در راستای تولید ثروت و کار آفرینی باشد .

به گزارش ایسکانیوز، عباس شیخ الاسلامی در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین المللی فن آوری ، ارتباطات و دانش دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با تاکید اینکه توسعه علمی بدون اتکا به دولت امکان پذیر است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی حدود 30 سال است که بدون وابستگی به دولت فعالیت می کند و به اثبات رسانده که امکان پیشرفت و توسعه علمی بدون اتکا به کمک های دولتی و دولت ممکن است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی را اقدامی شایسته در راستای خدمت به نظام برشمرد وگفت: این شخصیت کارآفرین در دوران سازندگی زیرساختهای زیادی به خصوص در بخش آی تی بنا گذاشت ولی متاسفانه امروز مورد هجمه برخی قرار گرفته است.
شیخ الاسلامی بر شناسایی نخبگان و بهره گرفتن از آنها در بخش های مختلف تولید ثروت تاکید کرد و اظهار امیدواری نمود: دستاوردهای این کنگره در دانشگاه نمود پیدا کند و در راستای حل مسائل کشور به کار گرفته شود.
وی تقلب های علمی را از مهمترین چالشهای جامعه امروز دانست و خاطر نشان کرد: باید جلوی گسترش این چالش گرفته شود.
شیخ الاسلامی بابیان اینکه علم بدون پ‍ژوهش بی فایده است، اظهار کرد: بایستی با مدیریت صحیح ازهدر رفتن این سرمایه ها جلوگیری کرده و از آن در راستای تبدیل علم به ثروت استفاده کنیم.
مهدی یعقوبی رئیس سومین کنگره بین المللی فن آوری، ارتباطات و دانش (ICTCK2016 در ادامه ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری کنگره گفت: این کنگره در راستای تحقق اهداف چشم انداز 1404 و سند علمی کشور برای خودکفایی در مقوله علم و فن آوری هر ساله در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برپا می شود.
وی با اشاره به اینکه در چشم انداز 1404 ایران باید به مقام اول تولید علم در آسیای جنوب غربی برسد؛ افزود: هم اکنون ایران در بین 57 کشور اسلامی رتبه اول و ترکیه رتبه دوم را در این زمینه دارد.
وی؛ کسب درآمدهای صنعتی و تحقیقی و تولید ثروت از محل تولید علم از دیگر اهداف برگزاری این کنگره دانست و گفت: برای تحقق این هدف باید مشخص شود این کنگره برای دانشگاه آزاد اسلامی مشهد چه میزان درآمدزایی کرده است.
وی از ایجاد دبیرخانه دائمی همایش های فنی مهندسی دراین دانشکده خبر داد و گفت : با راه اندازی دبیرخانه می توان خروجی های کنگره در تولید علم و کسب درآمد را شناسایی کرد.
سومین کنگره بین‌المللی فناوری، ارتباطات و دانش با هدف ارائه آخرین دستاوردهای مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در قالب سخنرانی و گردهمایی اساتید دانشگاه، پژوهشگران، دانشجویان و اندیشمندان برای ارائه جدیدترین یافته های علمی در قالب ۴ کنفرانس در واحد مشهد برگزار شد.
205/200

کد خبر: 717537

وب گردی

وب گردی