برگزاری کارگاه آموزشی احیای قلبی و ریوی در واحد تهران شرق

به همت اداره توسعه فناوری وارتباط با صنعت و با مشارکت مرکز سلامت واحد تهران شرق کارگاه آموزشی احیای قلبی ریوی (CPR) در دانشکده علوم پایه برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه آموزشی که با حضور چشمگیر اساتید ، دانشجویان و کارکنان علاقمند برگزار شد ، دکتر طاهری سنگسری عضو هیات علمی این واحد دانشگاهی و مدرس دوره ضمن تشریح موارد گوناگون حوادث و شرایط منجر به ایست قلبی ریوی و نحوه احیاء قلبی ریوی گفت : احیای قلبی ریوی (CPR) شامل اقداماتی است که برای بازگرداندن اعمال حیاتی دو عضو مهم قلب و مغز در فردی که هوشیاری خود را از دست داده، انجام می‌شود و تلاش می‌شود تا گردش خون و تنفس به طور مصنوعی تا زمان برگشت جریان خون خودبخودی بیمار برقرار شود.:اگر فرد دارای پالس بوده ولی دچار قطع تنفس شده باید با تنفس مصنوعی دهان به دهان ادامه داد. به دلیل اینکه بدون این اقدامات به علت فقدان اکسیژن مرگ مغزی دائمی در عرض زمان کمتراز۶–۴ دقیقه (زمان طلایی) ایجاد می‌شود.

وی در ادامه افزود : ایست قلبی- تنفسی بی گمان یکی از خطیرترین وضعیت هایی است که نیاز به اقدام فوری جهت حفظ حیات و پیشگیری از ضایعات جبران ناپذیر اندام های حیاتی بدن دارد. این اقدامات بر اساس پروتکل‌های خاصی صورت می‌گیرد و لازمه اجرای آن کسب دانش و مهارت فرد احیاگر است.

701

کد خبر: 717543

وب گردی

وب گردی