برگزاری کارگاه آموزشی" احیای قلبی – ریوی " ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

کارگاه آموزشی " احیای قلبی – ریوی " ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به همت دفترتوانمند سازی منابع انسانی  و با حضور 150 نفر از کارکنان دانشگاه در سالن جلسات ساختمان اداری برگزار شد

به گزارش ایسکانیوز، کارشناس دفترتوانمند سازی منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هدف از برگزاری دوره آموزشی 16 ساعته احیای قلبی – ریوی را آشنایی کارکنان با احیای قلبی – ریوی و علل آن، چگونگی استفاده از وسایل کمکی برای تهویه و ماساژ قلبی، آشنایی با شوک الکتریکی، آشنایی با پیس میکر و فراگیری بازکردن راه هوایی بیمار عنوان کرد.

سعید کبیریان گفت: احیای قلبی – ریوی، یک مانور حیات بخش است که به کمک آن تنفس و گردش خون فرد مصدوم حفظ می شود تا از نرسیدن مواد غذایی و اکسیژن به مغز بیمار و مرگ مغزی در فرد جلوگیری شود.

وی افزود: این مانور حیاتی می تواند بدون احتیاج به هیچ وسیله اضافی نیز انجام گیرد و انجام صحیح و به موقع آن جان انسان های زیادی را از مرگ حتمی در مواردی مثل ایست قلبی، غرق شدن و خفگی نجات بخشد.

کبیریان خاطر نشان کرد: پرستاران نخستین افرادی هستند که قبل از رسیدن پزشک بر بالین بیمارانی که دچار ایست قلبی شده اند، حاضر می شوند و اقدامات اولیه و پیشرفته احیای قلبی – ریوی را انجام می دهند. بنابراین با توجه به اینکه پرستاران هستند که با انجام به موقع و صحیح اقدامات، نجات بخش جان بیمار هستند، آمزش این قشر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان داشت: تدرس این دوره آموزشی را که به مدت دو روز برگزار شد؛ سید محسن حسینی عضو هیأت علمی بهداشت، پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بر عهده داشت.

کارشناس دفترتوانمند سازی منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان اظهار کرد: برای شرکت کنندگان در دوره آموزشی احیای قلبی – ریوی گواهی پایان دوره 16 ساعته صادر می شود.

200/202

کد خبر: 717551

وب گردی

وب گردی