مخدرهای صنعتی راحت‌ترین راه برای ابتلای جوانان به بیماریهای روانی

یک استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسایل اجتماعی بر این باور است که در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر کم کاری خانواده‌ها باعث شده فشار مبارزه با اعتیاد بر دوش دولت بیفتد.

به گزارش ایسکانیوز، مهناز نعیم با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر از سالیان سال تاکنون مشاهده می کنیم که کار مبارزه با مواد مخدر بر دوش دولت ، نیروی انتظامی ، دستگاه قضایی و امنیتی و شهرداری است و متاسفانه خانواده ها کمترین نقش را در زمینه پیشگیری ایفا می کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی نهادهای فرهنگی نیز در آموزش و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در خصوص اینکه اعتیاد به مصرف مواد مخدر در کمین فرزندان آنها است ، نیز کم کاری می‌کنند.

این استاد دانشگاه پردیس تهران خطاب به خانواده‌ها گفت: مواد مخدر صنعتی و روان گردان راحت ترین و نزدیک‌ترین راه برای به بیراهه کشانده نوجوانان و جوانان و ابتلای آنها به مرگ‌های ناگهانی و بیماری‌های روانی بوده که از سوی باندهای مافیایی و شبکه های هدفمند دنبال می‌شود.

نعیم با اشاره به اینکه تغییر اسم و ظاهر مواد مخدر که از سوی شبکه های اجتماعی و مجازی منتشر می شود نباید باعث فریب جوانان شود، ادامه داد: ریشه این مواد مخدر یکسان بوده و وجود مواد شیمیایی در این گونه مواد باعث بروز عکس العمل های غیرعادی و متفاوت می شود، لذا والدین باید با آگاهی از این مسایل ، به فرزندان خود آموزش دهند تا فریب تبلیغات دروغ را نخورند.

این تحلیل گر مسایل اجتماعی تاکید کرد: پررنگ شدن نقش مردم در مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است، آموزش و اطلاع رسانی گسترده ، ایجاد امکانات درمانی در مراقبت های بعد از خروج معتاد از مراکز ترک اعتیاد و بازپروری و همکاری نزدیک خانواده ها با دست اندکاران امر مبارزه با موادمخدر ، افزایش امکانات پیشگیری ، تشدید مجازات تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مواد مخدر در راستای اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد نقش آفرین و ضروری است.

به گزارش، روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ نعیم در عین حال گسترش شبکه های مجازی را عامل مهمی در افزایش شمار مصرف کنندگان مواد مخدر دانست و گفت: این شبکه باید از سوی پلیس مبارزه با فضای سایبری (فتا) رصد شده و تبلیغات دروغین آنها درباره انواع و اشکال مواد مخدر فریبنده بر عموم مردم مشخص و آشکار شود.

701

کد خبر: 717573

وب گردی

وب گردی