کاهش ۱۲درصدی تخلفات ناجا/سرباز باید در محل سکونت خود خدمت کند

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه جرایم کارکنان ناجا در طول سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است، گفت: بهترین راه برای جلوگیری از فرار سربازان این است که سرباز در شهر محل سکونت خود خدمت کند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حسین اشتری صبح امروز در هجدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم استان تهران گفت: در بسیاری از مواقع موانعی برای سربازان وظیفه پیش می آید که باید این موانع را برطرف کنیم تا جرایم در حوزه سربازی کاهش داشته باشد.

وی با اعلام اینکه در طول یک سال گذشته فرار سربازان ۲۲ درصد کاهش داشته است، افزود: برخی نمی خواهند به دلیل هزینه های رفت و آمد به مرخصی بروند. باید زمینه برای مرخصی سربازان ایجاد شود تا آنها انگیزه فرار نداشته باشند. البته این شائبه هم برای سربازان وجود دارد که اگر برگردند محاکمه می شوند.

اشتری گفت: سربازی داریم که ۱۰ فرزند و سه همسر دارد. حدود ۲۰۰ سرباز با سه تا پنج فرزند نیز وجود دارند. این در حالی است که اعلام شده فرار سربازان از ناجا زیاد است. در حالی که برای ارائه این آمار باید عائله مندی آنها را نیز در نظر بگیریم. بهترین راه برای جلوگیری از سربازان این است که هر سرباز در شهر محل سکونت خود خدمت کند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: فرمانده ای که از زیرمجموعه خود اطلاعی ندارد باید نظارت و اشرافیت خود را افزایش دهد در غیر این صورت رفتار او باعث افزایش جرایم می شود.

اشتری در ادامه سخنان خود به مراسم ۹ دی اشاره کرده و گفت: ۹ دی حماسه بزرگ مردم کشور است که بعد از هشت ماه فتنه گران کشور را با اهداف شوم خود درگیر مناقشات داخلی و خارجی کرده به نظر می رسد که فتنه گران همچنان اهداف خود را دارند و توبه نکرده اند ولی مردم ۹ دی سال ۸۸ با حضور بی نظیر خود برای بیعت مجدد با رهبر خودشان در صحنه حاضر شدند و آن روز، روز تجدید میثاق با رهبر فرزانه انقلاب بود.

وی گفت: پیشگیری در ارتکاب جرایم و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. در سالهای گذشته اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه را افزایش دادیم و شاهد کاهش جرایم بوده ایم. مطمئنا برخی از جرمها بر اثر جهل افرادی که مرتکب می شوند، به وجود می آید. بر این اساس آگاهسازی در نیروی های مسلح و نیروهای وظیفه تاثیر زیادی در کاهش جرم دارد.

اشتری به راه اندازی قرارگاه آموزش در سال ۹۴ اشاره کرده و گفت: در سال ۹۴ قرارگاه جهادی تربیت و آموزش را در ناجا راه اندازی کردیم و به عنوان اولویت سال ۹۴ در سال ۹۵ آن را به اجرا درآوردیم. با بررسی آمارهای فعالیت های این قرارگاه جهادی شاهد کاهش میزان جرایم بودیم.

سالانه ۳۰ میلیون تماس با ناجا ثبت می شود

وی گفت: افزایش رضایتمندی از کارکنان ناجا به خاطر آگاه سازی و آموزش هایی بوده است که منجر به کاهش قابل توجه در میزان جرایم شده است.

وی ادامه داد: ناجا سازمانی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد و سالانه چیزی در حدود ۲۸ میلیون خدمت به شهروندان ارائه می کند. به عنوان مثال در سال حدود چهار میلیون گذرنامه صادر می شود و در حدود ۳۰ میلیون تماس با ناجا ثبت می شود. در کنار این حجم بالای مراودات مراجعات حضوری به مراکز کلانتری ها و پلیس آگاهی و پلیس راهور را نیز درنظر داشت.

اشتری گفت: قرارگاه جهانی صیانت از کارکنان ناجا چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده و خوشبختانه آمارها نشان می دهد که این قرارگاه توانسته است به اهدافی که برای آن درنظر گرفته بودند نزدیک شود.

منبع : مهر

705

کد خبر: 717574

وب گردی

وب گردی