تدوین لایحه افزایش امنیت زنان/بررسی خشونت ها علیه زنان

نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلا، از بررسی اصلاح قوانین مرتبط با زنان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، هما داوودی در جمع خبرنگاران گفت: تاثیر خشونت بر زنان بزه دیدگی است. گاهی برخی از خشونت ها عرفی و در قالب آداب و رسوم است.

وی افزود: یک نوع دیگر از بزه دیدگی زنان، بزه دیدگی ساختاری زنان است. تا جایی که این مسئله مربوط به ساختارهای قانون است، سعی بر رفع موانع داریم.

داوودی با اشاره به موضوع ازدواج کودکان، گفت: این مسئله هم نیاز به اصلاح قانون دارد که سعی داریم با برگزاری پیشگیری از خشونت علیه زنان این مسئله را دنبال کنیم.

نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلا، ادامه داد: لایحه افزایش امنیت زنان در معاونت ریاست جمهوری در حال تدوین است و در این لایحه راهکارهای قانونی برای اجرای آن دیده شده است.

وی در خصوص پشتوانه قانونی همسر آزاری هم گفت: خیلی خلاء قانونی در رابطه با خشونت فیزیکی نداریم با این حال موضوع حمایت از زنان در خشونت های فیزیکی پیگیری می شود.

داوودی تصریح کرد: حق طلاق، حق خروج از کشور و بازنمایی قوانین در خصوص خشونت های ساختاری از جمله مواردی است که در همایش پیش رو بحث خواهد شد.

وی افزود: خشونت کلامی، تعرض جسمانی، خشونت رفتاری، خشونت ساختاری از طریق آداب و رسوم هم در لایحه افزایش امنیت زنان دیده شده‌است.

منبع:مهر

700/705

کد خبر: 717606

وب گردی

وب گردی