نقش برجسته دانشگاه آزاد اسلامی در فرهنگ سازی جامعه

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ فرهنگ سازی در فرهنگ عمومی جامعه نقش بسیار مهمی را داشته است.

سید فرزاد هاشمی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در اقتصاد کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات زیادی را در راستای نقش هایی که داشته است ایفا کرده، این دانشگاه برنامه های زیادی را جهت جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور پیاده کرده که به طور قطع این اقدام به اندازه میلیاردها دلار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی صرفه جویی های بسیاری را جهت گرفتن دانشجو انجام داده است، گفت: به دلیل اقدامات مثبت دانشگاه، بسیاری از دانشجویان در ایران ماندنی شدند و در کشور اقدام به ادامه تحصیل کردند که همین امر باعث سرمایه گذاری مبالغی در دانشگاه های ایران شد.

هاشمی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در مشاغل مهمی مشغول به کار هستند، گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در قوه قضاییه، دانشگاه های آزاد و سراسری در حال فعالیت هستند و به طور عمومی دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ فرهنگ سازی در فرهنگ عمومی جامعه نقش بسیار مهمی را داشته است.

به گفته این استاد دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی در جلوگیری فرار مغزها از کشور و تحصیل آنها در دانشگاه های خارج از کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در اقتصاد دانش بنیان و نیز مراکز رشد نسبت به دانشگاه سراسری پیشرو بوده است.

401/101

کد خبر: 717613

وب گردی

وب گردی