برای تقویت وحدت در کشور، هویت دینی و ملی جوانان را افزایش دهیم

رئیس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان گفت: باید برای تقویت وحدت در کشور، هویت دینی و ملی جوانان را افزایش دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا فضلی، رئیس مرکز مطالعات وپژوهشهای راهبردی در نشستی که با حضور معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، مدیران تیمهای استقلال، پرسپولیس و نمایندگانی از صدا وسیما و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به تنوع قومی و فرهنگی مردم در ایران گفت: در مرور تاریخی کشور از گذشته تا عصر مدرن، عوامل موثر بر سیاست‌های قومی در ایران را می توان به تلاش برای مداخله قدرت‌های خارجی، تنوع اقلیمی و جغرافیایی ایران در کنار تنوع قومی و فرهنگی و متغیرهای سیاسی در طول تاریخ کشور دسته بندی کرد.

وی با تأکید بر بیانات و پیام‌های مقام معظم رهبری درباره همگرایی و وحدت قومی ادامه داد: مواردی از قبیل تحقق حقوق شهروندی و تقویت نهادهای مدنی، بسط مشارکت سیاسی نهادینه شده و... را می توان از مولفه مهم و تاثیر گذار در پیشگیری از بروز و شکل گیری منازعات در رویدادهای فرهنگی و ورزشی معرفی کرد.

فضلی با استفاده از تحقیقات انجام شده در حوزه مطالعات جوانان از جمله طرح طرد اجتماعی جوانان و اشاره به یافته‌های پیمایش ملی ارزش و نگرش‌های جوانان در زمینه هویت، راهبردهای توسعه مشارکت جوانان در فعالیت‌ها و رویدادهای اجتماعی و سیاسی و نیز شناسایی دقیق راهکارهای تقویت هویت دینی و ملی جوانان را از رویکردهای مهم در توسعه هم‌دلی و گسترش وحدت ملی عنوان کرد.

منبع :مهر

700/705

کد خبر: 717620

وب گردی

وب گردی