راه اندازی 70 درصد شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال اخیر /  تصویب بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان 113 میلیارد تومان برای سال 96

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وظایف دانشگاه ها آموزش، پژوهش و کارآفرینی است، گفت: یکی از راه های توسعه کیفی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توجه به توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد مراکز رشد است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن تشکر از حضور حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی امام جمعه استان زنجان و سایر اعضا گفت: جلسات هیات امنای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه گزارشی از عملکرد بودجه سال گذشته و همچنین تعیین بودجه سال 96 از امروز شروع به کار کرده است.

دکتر میرزاده به مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت حقوق و دستمزد به بیش از 100 هزار کارمند و عضو هیات علمی است، که قدرت توسعه زیرساخت ها و زیر بنا ها را کاهش می دهد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به کاهش جذب دانشجو اشاره کرد و گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی و حضور 2 هزار و 300 رقیب بمنظور توسعه کیفی، باید به توسعه اقتصاد دانش بنیان و کسب درآمدهای غیر شهریه ای توجه ویژه ای داشته باشند.

زیربنای اقتصاد مقاومتی، اقصاد دانش بنیان است

وی با بیان اینکه زیربنای اقتصاد مقاومتی، اقصاد دانش بنیان است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری همواره به توسعه اقتصاد دانش بنیان تاکید کرده اند دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مسیر گام برداشته، به طوری که امروز بیش از هزار شرکت، هسته و واحد فناور، 105 مرکز رشد، 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی، 11 هزار کارگاه و آزمایشگاه و ... در دانشگاه آزاداسلامی وجود دارد که حدود 70 درصد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در مدت 3 سال گذشته ایجاد شده است.

وی همچنین به اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی اشاره کرد و گفت: از 2 میلیون و 500 متر مربع پروژه عمرانی نیمه تمام تاکنون یک میلیون و 800 هزار متر مربع به اتمام رسیده و به چرخه خدمات آموزشی و پژوهشی یا مالی و اداری درآمده است.

دکتر میرزاده با اشاره به رتبه جهانی تولید علم در دانشگاه‌آزاد اسلامی ،گفت: رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در 4 سال اخیر رشد بسزایی داشته و امروز این دانشگاه توانسته از رتبه 750 چهار سال قبل در پایگاه ISI به رتبه 161 رسیده و جزو 200 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

تکریم ارباب رجوع و سرعت بخشی به امور با راه اندازی اتوماسیون اداری

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با تاکید بر حذف کاغذ و راه اندازی اتوماسیون اداری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور گفت: در راستای سرعت بخشی به انجام امور و تکریم ارباب رجوع 35 سامانه در سه سال گذشته راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه آزاداسلامی در خصوص وظایف دانشگاه ها گفت: از وظایف اصلی دانشگاه ها آموزش، پژوهش و کارآفرینی است و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان باید اثربخشی خود را در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افزایش دهند.

مصوبات جلسه

در این جلسه بودجه سال 96 استان زنجان با اصلاحاتی از حیث درآمد و هزینه 80 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 113 میلیارد تومان به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد از تبدیل به احسن اموال مازاد، برای کسری بودجه استان زنجان استفاده شود.

201

کد خبر: 717664

وب گردی

وب گردی