آزادسازی کامل محله القدس در شرق موصل

نیروهای عراقی با آغاز مرحله دوم عملیات موصل محله القدس الثانی را هم آزاد کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک عربی، بخش اطلاع رسانی جنگ در ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، سازمان مبارزه با تروریسم محله القدس الثانی در محور شرقی موصل را آزاد کرده و پرچم عراق را روی ساختمان‌های آن برافراشته کرد. المیادین نیز از آزادی کامل محله القدس خبر داده است.

در همین حال، شاکر جودت، رئیس پلیس عراق امروز (شنبه) گفت که حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور تسریع در روند عملیات نظامی در دشت نینوا را داده است.

جودت در مصاحبه با الغد پرس گفت که نیروهای پلیس فدرال با حمایت جنگنده‌های ارتش عراق توانستند مناطق مهمی را در جنوب موصل آزاد کنند و ظرف ۱۰ روز گذشته بسیاری از داعشی‌ها از جمله معاونان ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش کشته شدند.

از سوی دیگر، منابع رسانه‌ای آگاه گزارش دادند که جنگنده‌های بی ۵۲ آمریکایی به شدت مزارع حی الحدباء در شمال شهر موصل را هدف قرار دادند.

منابع گفتند، این حمله به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه موصل در نزدیکی محله الحدباء نیز کشیده شد و اخباری مبنی بر کشته شدن سرکرده‌های برجسته داعش مطرح است.

منابع همچنین تصریح کردند که درگیری‌های شدیدی در منطقه العرکوب میان نیروهای داعش و نیروهای امنیتی به وقوع پیوسته و روند درگیری‌ها برای ورود به خانه‌ها در الحدباء شدیدتر شده است.

فواد معصوم رئیس جمهوری عراق خواستار تدابیر ارتش و نیروهای امنیتی عراق برای نابودی گروهک‌های تروریستی در عراق شد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 717679

وب گردی

وب گردی