جدا سازی حساب درمان تامین اجتماعی درست است

وزیر رفاه ضمن رد هر گونه اختلاف نظر میان وزارتخانه های بهداشت و رفاه، گفت: جدا سازی حساب درمان تامین اجتماعی درست است.

به گزارش ایسکانیوز، علی ربیعی با حضور در برنامه «نگاه یک» درباره اختلافات وزارت بهداشت و وزارت رفاه اجتماعی درباره چگونگی هزینه کرد حق بیمه درمان کارگران تامین اجتماعی، تاکید کرد: اختلاف میان من و وزیر بهداشت وجود ندارد و دو برادریم در یک خانواده و برای بهتر شدن امورات ممکن است اختلاف نظر داشته باشیم.

وی افزود: هفته ای دو بار در جلسات با هم صحبت می کنیم و رفت و آمد خانوادگی داریم همه همکاران در دولت مانند یک خانواده هستیم.

ربیعی با اشاره به اینکه پوشش بیمه همگانی و فراگیری آن، حفاظت مالی از بیمه شدگان و ارائه خدمات بیشتر از اهداف طرح تحول سلامت است، گفت: طرح های اجتماعی ذینعفان متعدد دارد و تجربه ما در این زمینه کم است.

وی ادامه داد: در دوران وزارت من، با وزارت بهداشت بیشترین جلسات شورای عالی بیمه را برگزار کردیم.

ربیعی با بیان اینکه حدود ۱۱ میلیون بیمه شده بود که برای رفع هم پوشانی ها به ۹ میلیون رسیده است، گفت: منابع و مصارف ما یکسان نشد و به بیمه ها فشار آمد و مصارف نسبت به منابع بالا رفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قرار بود منابع اضافه شود اما دولت به مشکل مالی برخورد و در برخی موارد به یارانه ها دادیم.

وی ادامه داد: ۶۳ درصد ۹ میلیون نفری که بیمه شدند در مجموع از ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارند و ۸۳ درصد آنها زیر یک میلیون تومان درآمد داشتند بنابراین لازم بود آنها را بیمه کنیم اما کسری ما به علت بیمه کردن این افراد نیست.

ربیعی گفت: هزینه های ما در سازمان تامین اجتماعی ۸ هزار میلیارد تومان بود و در سال ۹۴ به ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: هزینه های ما در بیمه سلامت در سال ۹۲ ، چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۴ به ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد و در سال ۹۵ به ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیون بیمه شده جدید داشتیم، افزود: بین بیمه روستاییان، عشایر و تامین اجتماعی حدود ۴ میلیون همپوشانی رخ داده اما این باری به بیمه سلامت اضافه نمی کند و در آنجا افزایش مصارف نداریم.

ربیعی اضافه کرد: بخشنامه ای را صادر کردم که از امسال هر ایرانی فقط یک دفترچه بیمه خواهد داشت.

وی گفت: تعدادی از بیمه شدگان تامین اجتماعی بیمه درمان خود را حذف و دفترچه بیمه سلامت مجانی دریافت کردند و هم پوشانی رخ داد که اینها را با مذاکره و تصمیمات مناسب برمی گردانیم.

ربیعی افزود: منابع تامین اجتماعی در بیمه بیکاری ، مستمری و در بیمه درمان به علاوه از کار افتادگی و حوادث ناشی از کار هزینه می شد اما شاید در ماه هایی با تاخیر در درمان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ ، چهارصد میلیارد تومان و در سال ۹۴ حدود هزار میلیارد تومان بیش از سهم خود هزینه کردیم.

ربیعی افزود: بخش درمان ما به هلدینگ اقتصادی تبدیل خواهد شد و زیرساخت های آن آماده شده است.

وی اضافه کرد: با سه هزار میلیارد تومان بدهی به سال۹۶ می رویم و در سال ۹۶ علاوه بر تامین این بدهی، منابع و مصارف را یکسان خواهیم کرد.

ربیعی با تاکید بر اینکه با وزارت بهداشت اختلاف نظری نداریم، گفت: با تجمیع منابع دولتی موافقیم اما تجمیع منابع مالی اجتماعی به این معنی که همه پول ها در یک صندوق واریز و سپس توزیع شود عادلانه و درست نیست اما اینکه حساب درمان تامین اجتماعی جدا باشد، درست است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به طور متوسط در سه سال گذشته سالانه بیش از ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم، گفت: در سال ۱۳۹۲ جمعیت شاغل ما ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود که در سال ۱۳۹۴ به ۲۱ میلیون و ۹۷۲ هزار و در تابستان سال ۹۵ به حدود ۲۳ میلیون نفر رسید.

منبع:مهر

701/700

کد خبر: 717825

وب گردی

وب گردی