رئیس جمهور کوزوو به دنبال روابط سازنده با روسیه است

رئیس جمهور کوزوو در مصاحبه با خبرگزاری آنادولو تاکید کرد، به‌رغم آنکه مسکو استقلال کشورش را به رسمیت نمی‌شناسد اما وی انتظار روابطی برابر و سازنده با روسیه را دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آنادولو، هاشم تاچی، رئیس جمهوری کوزوو در جریان سفر رسمی‌اش به ترکیه گفت: روابط نزدیک کنونی میان مسکو و بلگراد نباید مانعی برای روابط بهتر روسیه با کوزوو باشد. کوزوو دشمن روسیه نیست.

این کشور کوچک در حوزه بالکان در فوریه سال 2008 استقلال خود از صربستان را اعلام کرد؛ با این حال بلگراد این اقدام را به رسمیت نشناخت و از جانب روسیه نیز حمایت شد.

هاشم تاچی گفت: کوزوو می‌تواند نقش پویایی در مسیر صلح و ثبات ایفا کند. تغییر رفتار روسیه نسبت به کوزوو باعث مشارکت مثبتی در منطقه می‌شود. الان زمان آن رسیده تا به روابط مستقیم میان کوزوو و روسیه دست یابیم.

وی افزود: تمامی تعصب‌ها و تکبرها باید از بین برود، در تاریخ کوزوو هرگز به روسیه لطمه نزده است، در نتیجه کوزوو لایق چنین رفتار ناعادلانه و مجازاتی نیست.

هاشم تاچی با تاکید بر اینکه کوزوو بخشی از ائتلاف بین‌المللی علیه تروریسم است، گفت: کشور من اخیرا با شناسایی شهروندان کوزوویی که به سوریه سفر کرده بودند به جلوگیری از حمله داعش در استادیومی در شهر الباسان آلبانی کمک کرد.

وی افزود: در همین حال طی 12 ماه گذشته هیچ یک از شهروندان کوزوو برای پیوستن به داعش به سوریه نرفته‌اند. ما همچنین مانع افرادی که در این مسیر کار کرده‌اند، شده‌ایم. ما درخصوص این مسئله هیچ گونه سازش و مصالحه‌ای نخواهیم داشت. هیچ پناهگاهی برای افرادی که در کنار چنین سازمان‌های تروریستی مبارزه می‌کنند، وجود نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 717847

وب گردی

وب گردی