غرویان:  در کنار آموزش فلسفه اسلامی معتقد به آموزش فلسفه تطبیقی هستم/ کمبود استاد فلسفه غرب احساس می شود

عضو هیات امنای استان قم با بیان اینکه معتقد به فلسفه تطبیقی هستم، بیان داشت:ارائه دروس فلسفی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم سبب حضور طلاب زیادی در این واحد دانشگاهی شده و طلاب با آموزش فلسفه غرب آن‌را با فلسفه اسلامی مقایسه می کنند و این امر به رشد فلسفه و علوم عقلی در حوزه علمی کمک شایانی می کند.

حجت الاسلام محسن غرویان عضو شورای راهبردی، فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: تدریس علوم فلسفی بخصوص فلسفه غرب باعث درخشش دانشگاه آزاد اسلامی در شهر قم به ویژه در حوزه علمیه شده و این امر برای ارتقای دروس فلسقی در حوزه علمیه نیز مفید بوده است. به نظر من فلسفه اسلامی باید در کنار علوم فلسفی دیگر بخصوص فلسفه غرب نقادی شود.

وی افزود: در حال حاضر درس فلسفه غرب در پردیس دانشگاه تهران تدریس می شود. در این راستا با دکتر الهیان، زمانی که رئیس پردیس دانشگاه تهران بود؛ گفت وگویی داشتم و پیشنهاد حضور اساتید قوی در این حوزه را در واحد دانشگاهی قم مطرح کردم زیرا طلابی که در حوزه علمیه قم هستند علاقمند به فلسفه بوده و بیشتر آگاه به فلسفه اسلامی هستند و کمبود استاد در زمینه درس فلسفه غرب احساس می شود ، به همین دلیل پیشنهاد دادم که دانشگاه آزاد اگر بتواند کرسی فلسفه غرب را در سطح قوی با اساتید برجسته ای راه اندازی کند. به عقیده من این کار با علاقه مندان به این حوزه را جذب می کند.

غرویان ادامه داد: این امر باعث درخشش دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد قم به خصوص حوزه علمیه می شود.

مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ارائه دروس فلسفی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم سبب حضور طلاب زیادی به این واحد دانشگاهی شده و این طلاب با آموزش فلسفه غرب آنرا با فلسفه اسلامی مقایسه کرده و این امر به رشد فلسفه و علوم عقلی در حوزه علمی کمک می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه به تازگی وارد هیات امنا شده ام خیلی از این جزییات آموزش و پژوهش مطلع نیستم با این حال شاهد استقبال طلاب زیادی که اکثرا جزو حوزه علمیه قم هستند؛ از کلاس های درس فلسفه خودم بودم و این امرنشان دهنده نقش پر رنگ اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی است و اگر دانشگاه آزاد اسلامی بتواند اساتید خوبی را جذب کند حتی از میان طلاب، بسیاری علاقمند شرکت در کلاس های فلسفی هستند.

205/200

کد خبر: 717943

وب گردی

وب گردی