ولایتی: پیروزی سوریه در حلب، بزرگ ترین پیروزی در تاریخ معاصر منطقه است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نطام با ابراز خوشحالی ازپیروزی حلب گفت: پیروزی سوریه و متحدانش در حلب، بزرگ ترین پیروزی در تاریخ معاصر منطقه است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با ولید معلم وزیر خارجه سوریه در جمع خبرنگاران ضمن سازنده و مثبت ارزیابی کردن این دیدار اظهار داشت: دیدار مسئولین سیاست خارجی و اطلاعاتی امنیتی سوریه با ایران و همکاری میان ایران و سوریه و همچنین ایران، روسیه و سوریه پس از پیروزی حلب، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: معارضینی که در مذاکرات پذیرفته شده اند در گفت و گو با دولت سوریه شرکت داده خواهند شد؛ البته داعش و النصره، همچنان به عنوان گروه های تروریستی به هیچ وجه نمی توانند در این مذاکرات شرکت کنند.

ولایتی اظهار داشت: این مذاکرات میان دولت سوریه و معارضینی که حاضرند اسلحه و ترور را کنار گذاشته و بخشی از ملت بزرگ سوریه باشند - با قبول حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت قانونی سوریه- در آستانه قزاقستان انجام می شود.

وی تاکید کرد: طبیعی است که دولت سوریه قبل از این گفت وگو ها با دوستان استراتژیک خود که ایران و روسیه باشند، مشورت های لازم را انجام می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نطام در پایان اظهار داشت: ما از پیروزی حلب خوشحال هستیم. پیروزی سوریه و متحدانش در حلب، بزرگ ترین پیروزی در تاریخ معاصر منطقه است.

302/300

کد خبر: 717968

وب گردی

وب گردی