قاضی ارشد طالبان خواستار انتخاب رهبر جدید شد

قاضی ارشد گروه طالبان در نامه ای از شورای رهبری گروه طالبان خواست که برای از بین بردن اختلافات درون گروهی و متحد شدن دوباره طالبان، رهبر جدیدی را به جای «هبت الله آخوندزاده » انتخاب کنند.

به گزارش ایسکانیوز قاضی «عبدالحکیم» اعلام کرد که به دلیل رهبری ضعیف آخوندزاده، اختلافات درونی میان گروه طالبان ایجاد شده است.
وی، در این نامه افزوده است که رهبری ضعیف آخوندزاده، اختلافات بین اعضای گروه طالبان و مسئولان نظامی این گروه در استان های افغانستان را افزایش داده است.
عبدالحکیم در این نامه به اعضای ارشد گروه طالبان توصیه کرده است که برخی موضوعات مادی و سیاسی که سبب بروز کشمکش‌های داخلی رهبران این گروه شده، به روحیه‌ جنگجویان آنان صدمه وارد کرده است.
قاضی طالبان تاکید کرده است که اختلاف‌های داخلی ناشی از ناتوانی آخوندزاده در هدایت گروه طالبان است و ضعف رهبری باعث شده است که کشورهای خارجی و احزاب سیاسی کمک ها و حمایت های خود را از طالبان قطع کنند.
انتشار این نامه در شرایطی صورت می گیرد که منابع افغان به تازگی خبر از حمایت روسیه از طالبان داده اند و هفته گذشته کشورهای روسیه، چین و پاکستان در پایان یک نشست سه جانبه در مسکو گفتند که تلاش خواهند کرد تا نام رهبران گروه طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل حذف شود.

منبع: خبرگزاری جمهور

306/300

کد خبر: 718045

وب گردی

وب گردی