پتنت مایکروسافت به یافتن اشیا گمشده توسط واقعیت افزوده اشاره دارد

مایکروسافت پتنتی تازه ارائه کرده است که پیوند مستحکم تری میان تکنولوژی واقعیت افزوده و زندگی روزمره مردم ایجاد کند. ردموندی ها قصد دارند با اضافه کردن یک سیستم ردیاب اشیاء به تکنولوژی واقعیت افزوده در پیدا کردن وسائل گمشده به افراد یاری رسانند.

به گزارش ایسکانیوز، در پتنت مورد بحث توضیح داده شده که برای استفاده از این ویژگی، می بایست اشیاء مختلفی را در مقابل اسکنر هدست بگیرید تا در آینده بتواند به شناسایی آن شیء در محیط بپردازد. پس از آن ویژگی های منحصر به فرد شیء مورد نظر در حافظه هدست ذخیره می شود و دستگاه به طور مداوم با هر بار مشاهده آن در محیط به ذخیره آخرین محل آن می پردازد.

حتی اگر سطح شیء مورد نظر با چیزی پوشیده شده باشد، دستگاه می تواند با شناسایی آن کاربر را از محلش با خبر سازد. همچنین این تکنولوژی می تواند بنا بر اهمیت اشیاء مختلف خود را با شرایط منطبق سازد و روند پیدا کردن اشیاء را برای کاربر راحت تر کند.

این تکنولوژی می تواند با دنبال کردن نیازهای مهم خانه، کاربر را از به پایان رسیدن برخی مواد غذایی یا هر چیز دیگر مطلع سازد. همچنین این تکنولوژی تنها منحصر به هدست های واقعیت افزوده نیست و احتمال می رود از آن روی تلفن های هوشمند یا هر گجت دیگری نیز استفاده شود.

با این حال تا کنون راه های بسیاری برای پیدا کردن اشیاء گم شده از سوی توسعه دهندگان تکنولوژی های مختلف ارائه شده که می توان از میان تمامی آن ها به برچسب های RFID اشاره کرد. اما استفاده از این تکنولوژی محدودیتی ندارد و می توانید بدون اضافه کردن یک گجت فیزیکی به اشیاء خود از محل قرار گرفتن آن ها به سرعت با خبر شوید.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 718087

وب گردی

وب گردی