پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی ارتحال درگذشت آیت‌الله شرعی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ محمد علی شرعی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
(انا لله و انا الیه راجعون)

ارتحال مجاهد خستگی‌ناپذیر آیت الله حاج شیخ محمد علی شرعی (رحمه‌الله) از اعضای فعال جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

این عالم متعهد، عمر با برکت‌ خود را در گسترش‌ معارف‌ اهل بیت (علیهم السلام) و ارائه‌ خدمات‌ گوناگون‌ فرهنگی‌، علمی‌، سیاسی، اجتماعی‌ و تربیتی‌ سپری‌ کرد.

آن روحانی مبارز برای‌ ارتقاء‌ وضعیت‌ علمی‌ و آموزشی‌ طلاب‌ و فراهم‌ آوردن‌ زمینه‌ی‌ لازم‌ در مبارزه‌ با رژیم‌ طاغوت‌، سال‌های‌ متمادی‌ فعالیت‌های گسترده‌ای داشت.

ایشان با پیروزی‌ انقلاب‌ به رهبری امام خمینی (ره)، تمام‌ تلاش‌ خود را بر حفظ‌ و گسترش‌ دستاوردهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ معطوف‌ گردانید و با حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام نقش برجسته‌ای در دفاع مقدس داشت و فرزند خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم نمود. ایشان تصویر روشنی از فراست و شهامت و نیز تلاشی کم‌نظیر در تبیین ولایت فقیه و پیروی از فرمایشات والای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله العالی) به منصه ظهور رسانید، همچنین مرحوم آیت‌الله شرعی در مسؤولیت‌های‌ گوناگون؛ ‌اعم از نمایندگی مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی، تأسیس جامعه الزهرا (س) و عهده‌دار شدن مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور خدمات فراوانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه نمود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این مجاهد فی سبیل‌الله را به قطب عالم امکان حضرت بقیه‌الله الأعظم ارواحنا له الفداه، مقام‌ معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت‌برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران و خانواده‌ی محترم ایشان تسلیت عرض نموده، رحمت و غفران الهی برای آن مرحوم از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

308/300

کد خبر: 718102

وب گردی

وب گردی